2019. aasta esimese 11 kuu jooksul vajati kiirabi, politsei ja pääste kohest abi 360 406 korral. Enamikel juhtudel vajavad Eesti inimesed abi terviseprobleemide tõttu. Nende puhul on peamised hädad seotud kõhu ja vererõhuga.
Häirekeskuses töötab kokku 219 inimest ja kõnedele vastamine toimub neljas regionaalses keskuses Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Jõhvis. Keskmiselt vastatakse häirekeskuses 2600 kõnele ööpäevas, mis teeb keskmiselt seitse kõnet ühes tunnis päästekorraldaja kohta. «Kõige rohkem pöördutakse häirekeskuse poole kella 17 ja 19 vahel,» avaldas Kaldma.
«Oleme esmane lüli abivajaja ja abiandja vahel. Meie töö ei ole lihtne ja me ei tea kunagi, mis meid võib oodata kõnele vastates aga me anname endast alati kõik, et inimene saaks soovitud abi,» lubas Kaldma, et ka uuel aastakümnel tehakse kõik selle heaks, et abivajajateni võimalikult kiiresti jõuda.
Kõigile Eesti inimestele soovib häirekeskus uueks aastaks oskust olla ümbritseva suhtes tähelepanelikud, olles valmis aitama vajadusel ise ja abi kutsuma.
«Hoolige ja hoidke end ümbritsevaid inimesi. Ühtlasi täname, et te meid enda abistamisel usaldate,» lõpetas Kaldma.
Hädaabinumbrile 112 helistamise meelespea:
* Ütle esimesena, mis juhtus, kas keegi on saanud viga ja vajab abi.
* Ütle võimalikult täpne aadress või kirjelda oma asukohta. Võid päästekorraldajale öelda ka oma täpsed koordinaadid.
* Kuula päästekorraldaja juhiseid, tema ülesandeks on sind aidata. Vasta küsimustele – need on vajalikud selleks, et olukorda õigesti hinnata ning anda päästjatele, politseile ja kiirabile võimalikult palju vajalikku lisainfot.
* Lõpeta kõne alles siis, kui kogu vajalik info on edasi antud ja päästekorraldaja seda lubab. Kui ohus on kellegi elu või vara, saadetakse abi välja juba kõne ajal. Lisaküsimuste esitamise tõttu ei viibi abi saatmine – see on juba teel.
* Kui olukord muutub, anna sellest kindlasti teada.
* Hoia oma telefoniliin vaba, et sulle saaks vajadusel tagasi helistada.
* Õpeta hädaabinumbri kasutamist kindlasti ka lastele. Õnnetus, kus on vaja kiiresti tegutseda, võib juhtuda ka siis, kui laps on üksi kooliteel või kodus. Kõige parem on sellistes olukordadest tegutsemist õpetada läbi mängu. Mäng on lapse töö, ei tekita hirmu ja aitab õpitut paremini meeles pidada.
* Hädaolukorras helista alati kõigepealt 112-le, mitte näiteks lähedastele. On olukordi, kus iga sekund loeb ja selleks, et abi kiiremini kohale jõuaks, peaks häirekeskus olema esimene, kellele olukorrast teada annad.
Allikas: 112.ee