Esmaspäev navigeerib kartmatult mineviku adrenaliiniväljal, et teha kahjutuks seal asuvaid plahvatusohtlikke valesid ning päästa välja neid, kes sellesse rägastikku lõksu on jäänud. Sellest valimist leiavad elamuse need, kes kibelevad vana ning tuttava asemel avastama uutelt jahimaadelt midagi enneolematut.
Esmaspäev vajutab festivali haripunktis korralikult kuumaks köetuna filmikunsti väljendusrikkuse gaasi lõpuni põhja
Tänane PÖFFi programm on täies ulatuses kaardistatud siin.
Maailma esilinastus
Filosoofiliselt kõva pähkel, mis Jaapani tööstuslinna ääremaal kulgevas ehedas realismis areneb omamoodi mõistulooks minevikust ja sellest edasi liikumisest. Ühel päeval leiab oma isaga kahekesi elav Sora vanaisa asjade seast sõjaaegse päeviku, mis kirjutab nende kodu lähedale peidetud aardest. Ootamatult jääb samal ajal isa auto alla kodutu mees, kes ei räägi sõnagi ning liigub ühest kohast teise vaid tagurpidi kõndides. Teiste seas Eesti operaatori Max Golomidovi poolt loodud film toob siinsetesse kinosaalidesse selle eriskummalise maailma visuaalselt paeluva elamusena.
Silmapaistvalt originaalse süžee ning detailselt konstrueeritud pinevusele rajatud film on klassikaliselt ülendav lugu Leedu “Tantsud tähtedega” andekast ja kaastundest südameid lõhki paisutavast pimedast tantsijast Jonasest, kelle talent on enne tema avastamist tühermaades ekslenud. Seda küll erandiga, et seejuures on mees kriminaalsete sidemetega eksvang ja üldsegi mitte pime ning ainus asi, mida saate produtsent kasvatada soovib, on empaatia asemel rahaks konverteeritavad vaatajanumbrid.
Toores sürrealismis, kiirelt mööduvate naudingute ning sõltuvuse poolt aheldatud pahedes vemmeldav film kutsub avastama India allilma elu ilma ainsagi Bollywoodi kaunistuseta. Selles mustvalges maailmas paneb südamed naudingust laulma heroiini odavam aseaine ning koreograafia loob joovastavas ükskõiksuses minnalaskmine. Kahtlemata väärt leid ja soovituslik vaatamine kunstiliselt nõudlikumale filmigurmaanile.
Rahvusvaheline esilinastus
Traagiline liiklusõnnetus paiskab laastava granaadina kildudeks kõigi asjaosaliste elu. Film viskub aga kaotusvalu leevendamise asemel otse sündmuste keerisesse, mis on sel hetkel täidetud mõistust halvava šokiga. Raske avarii neelab enesesse kõik ümbritsevad linnaelanikud — joodikust politseinikuni ning valijatest poliitikuteni. “Supernoova” on viimase pingevindini timmitud katastroof, mis raputab põhjalikult oma realistlikkusega.
Euroopa esilinastus
Davao del Norte piirkonna uimastisõdadel põhinev film võtab endise sõjaväe snaipri jälgedes sihikule mineviku, mida erru läinud naine minna ei suuda lasta. Peale olnu polegi sõduril enam midagi, millele toetuda või millest kinni hoida. Ootamatu saatusekeerise tõttu taaskord missioonile saadetud sõjaväelasel tuleb lisaks vaenlasele pidada maha halastamatult kibe lahing oma ebaõiglusega lõikavate valusate mälestustega, et need noort naist, kellel on justkui veel nii palju alles ees, enam ei varitseks.