Elu Haiiti ja Dominikaani piiril asuvas väikelinnas Malpasos on igas mõttes mustvalge. See sotsiaalkultuuriline dualism lõikab kahe venna vahele, kellest üks on albiino, väljakutseid täis lõhe. Esimeseks murdepunktiks saab poistele vanaisa surm, mis viib neid linna elama, kus vaadatakse mööda vohavast kuritegevusest, kuid mitte ebaharilikust albiinost, keda vennal nüüd kaitsta tuleb. “Malpaso” muudab silmapaistvaks omanäoline dünaamika pea pilvedes ülendava dramaturgia ja brutaalselt kahe jalaga maa peal püsiva realistliku olustiku vahel.
“Oleg” on keha kananahaga katvalt karm vaatamine, mis on väärt oma emotsionaalset hinda. Eriti nende teisel pool mõistmist olevate inimeste puhul, kes lahtise käega pillatud arrogantsiga viskavad halvustavaid “kalevipoja” silte inimeste külge, kelle lugu ja põhjuseid nad ei tea. Oleg lahkub kodumaalt Lätist oma pere juurest, et Belgias saadud tööga neid üleval pidada. See ei ole lugu aasta isast. See on mõrkja huumoriga üle valatud portree mehest, kelle suurimaks paheks on tema lihtsalt manipuleeritav sinisilmsus.
Kargelt stiilne film noir varitseb mööda Berliini hämaraid nurkasid, kus pime palgamõrvar Momo koristab tänavatelt prügi asemel inimesi. Lisaks pimedusele ja palgamõrvari antagonismile pöörab filmi süžee pea peale tõik, et jahtivast mõrtsukast saab saatusliku empaatia keerdkäikude tõttu hoopiski saak. “Pime palgamõrvar” paneb pead ja vere voolama ning kõdistab närvi viimse taluvuspiirini.
Rahvusvaheline esilinastus
Finky taskud on Šotimaale saabudes täidetud suurte unistuste ning ülemuselt varastatud rahapatakatega. Elul on aga teised plaanid, mis naelutavad mehe ratastooli ja omakorda groteskist elavasse tsirkusetruppi pilkamise ning piinamise sihtmärgiks. “Finky” on pööraselt intensiivne nii dramaturgiliselt kui ka oma visuaalses keeles. Lähim analoogia siinkohal näib olevat painajalikult sõge unenägu, mis rabab kummastavalt omanäoliste tundekanalite kaudu.