Elmari lastesaate juhid Oliver Kõvask, Gustav Pirk ja Emili Pirk uurisid filmimeister Põldmalt, kui paljude filmiprojektidega on mees siiani seotud olnud. «Neid filme on olnud ilmselt kümne, kui mitte rohkem. Osad neist on küll olnud lühifilmid ehk seriaalid,» rääkis Põldma lastele.
Mees rääkis, kui palju aega tuleb panustada ühe filmi tootmisele. «Ikka päris pikalt võtab see aega. Kui sa lähed esimesse klassi ja mina hakkan filmi tegema, siis sa oled jõudnud otsaga juba neljandasse klassi, kui mina filmi tegemisega lõpetan. Ehk see võtab aega ligikaudu neli aastat. Iga liigutus tuleb välja joonistada eraldi. Näitlejad loevad esialgse tööversiooni peale juba filmi tegemise alguses, mille järgi me paneme tegelaste suud liikuma. Kui film on juba peaaegu valmis, siis näitlejad loevad teksti uuesti peale,» sõnas ta.
Põldma selgitas, kuidas pannakse tegelased filmis liikuma. «Animafilmi tegemiseks on mitmeid võimalusi. Animaatorid joonistavad kunstniku poolt etteantud tegelase liikuma. Kuid viimases Lotte filmis oli meil keeruline liikumine, siis filmiti näitlejat ette. Selle järgi animaator vaatab, kuidas näitleja liigub. Ta ei kopeeri seda maha, vaid võtab selle aluseks ja joonistab animafilmi tegelase selle põhjal liikuma. See on väga kannatust nõudev tegevus, kuid see on ka väga huvitav,» sõnas ta.
Põldma rääkis, milline tegelane talle endale kõige südamelähedasem on. «Tegelikult, kõik tegelased on mulle ühtviisi armsad. Võibolla kuni viimase filmini oli Lotte kõige põnevam tegelane, kuid praegu tooksin välja hoopis Roosi,» tunnistas ta.