GRZEGORZ KOZLOWSKI, Poola suursaadik Eestis:
Igal generatsioonil on oma lemmiklaulud, mis haakuvad ka tõsisemate emotsioonidega nagu seda on armastus oma maa vastu.
Olles 1970ndate alguse põlvkonna esindaja ja mäletades võitlust vabaduse eest, tooksin välja kaks laulu:
Czesław Niemen'i Poola protestilaul «Dziwny jest ten świat» («Maailm on kummaline», 1967)
Lombard'i «Przeżyj to sam» («Koge seda ise», 1983), mis tähistab vabadust ja seostub tugevalt solidaarsusliikumisega.
JOHN D. SPYKERMAN, USA saatkonna missiooni asejuhi kohusetäitja:
Mäletan, kui kuulsin esimest korda «Nirvana» albumilt «Nevermind» pärinevaid lugusid. Olin just sõpradega kodulinnas autosõitu tegemas kui raadio DJ teatas, et mängib midagi uut. Olin Nirvana loo «Smells Like Teen Spirit» esimestes kitarririffidest hetkega lummatud. See oli muusikaliselt midagi täiesti uut!
Olime Ameerika tollasest poppmuusikast tüdinenud, kõik tundus etteaimatav ja kommertsiaalne. Nirvana helikeel oli uus ja ansambel pani alguse 1990ndate aastate grungefefomenile. Kuulates Nirvanat sain aru, et nad said inspiratsiooni põlvkond varem esile kerkinud punkmuusikast, kuid neid lugusid raadios ja MTV-s enam ei mängitud.
Idee sellest, et üks põlvkond ammutab inspiratsiooni teisest põlkonnast millegi uue loomisseks muudab Ameerika muusika värskeks ja arenevaks. Ameerika muusikamaastik rikastub kui meie muusikud tegelevad avastamata või unustatud helikeelega.
Paljud legendaarsed Ameerika muusikud on jätnud oma jälje, ammutades inspiratsiooni mitmesugustest mõjutustest.
Nirvana pani alguse grunge hullusele, segades vanemate Ameerika (ja Briti) bändide punk-, indie- ja hardrock mõjutusi. Elvis Presleyt mõjutasid Aafrika-Ameerika bluusimuusikud, tänapäeva hip-hopi ja räppmuusikas kasutatakse tsitaate roki-, disko- ja poppmuusikast, luues seeläbi midagi täiesti uut.