Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Coca-Cola näitas Ungaris suudlevaid geipaare ja ajas sellega kohalikud konservatiividi närvi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Vastuoluline Coca-Cola reklaam Budapestis.
Vastuoluline Coca-Cola reklaam Budapestis. Foto: Bernadett Szabo / Reuters / Scanpix

Coca-Cola käivitas Ungaris kampaania, mis kujutab endas geipaare suudlemas ja karastusjoogi pudeleid käes hoidmas. Ungari konservatiivid ja poliitikud on selle peale pahased, aga suurettevõte ei kavatse taanduda.

«Coca-Cola seisab oma firmas mitmekülgsuse, kaasatuse ja võrduse eest ning me toetame neid õiguseid ka ühiskonnas,» sõnas ettevõtte pressiesindaja ametlikus avalduses, vahendas CNN

«Olles juba kaua LGBTQ kogukonda toetanud, usume me, et kõikidel on õigus armastada inimest, keda nad soovivad. Ungaris kasutatav reklaam peegeldab neid väärtuseid.»

Suurettevõtted ei ole kunagi Ungaris seksuaalvähemustele suunatud reklaamikampaaniaid teinud. Coca-Cola reklaam «Armastus on armastus» avaldati mõned päevad enne edumeelse festivali Sziget algust, mis toimub selle nädala lõpus Budapestis. Reklaamis sisaldavad selliseid sloganeid nagu «Zero Sugar, Zero Prejudice» («Null suhkrut, null eelarvamusi»).

Ungari Fidesz partei, mida juhib peaminister Viktor Orbán, tipp-poliitik ja parlamendiliige István Boldog tegi ettepaneku Coca-Cola tooteid boikoteerida kuni kampaania keelustatakse.

Boikoteerimise ja kampaania keelustamise petitsioonile on alla kirjutanud juba 25 000 inimest, mis on pool vajalikest häältest, et see eesmärk saavutada. 

Tagasi üles