Brigitte Susanne Hunt väidab, et sai Silberautost petta, esindus selgitab olukorda

Brigitte Susanne Hunt

FOTO: Madis Sinivee

Raadiosaatejuht Brigitte Susanne Hunt avaldas esmaspäeval Instagramis postitused, kus kritiseeris Silberauto töökoja klienditeenindust. Nimelt oli Hunt viinud oma Mercedes-Benzi hooldusesse, kuid nemad ei pidanud kinni antud lubadustest ja raadiohääl lahkus töökojast ootamatu probleemiga. Mis tegelikult juhtus?

Power Hit Radio saatejuht Brigitte Susanne Hunt on pahane, kuna Mercedes-Benzi esindus küsis temalt remondi eest rohkem raha, kui talle algselt öeldi. Saatejuht läks esindusse, kuna hoiatustulede plokis põles piduriklotside tuli. Hundi autole tehti tavapärane hooldus ja küsiti selle eest siis 502,45 eurot. Piduriklotside - ja ketaste vahetusele kulus 442,24 eurot. Kõik see läks maksma 944,70 eurot.

Brigitte Hunti aga häiris see, et Silberauto ei informeerinud teda lisakuludest ja pidi maksma tehtud tööde eest palju suurema summa. Naise erinevate sotsiaalmeedia väljaütlemistest selgud, et asi polegi nii väga rahas, vaid asjaolus, et temast tahetakse rumal mulje jätta.

Elu24 võttis ühendust Silberautoga, kes andis pika ja põhjaliku vastuse juhtunust.

Esinduse kohaselt määrati telefoni teel Brigitte Susanne Hundi sõidukile teenindusaeg 15.07.2019. Tellitud töödeks oli teenindusaja broneerimisel: hooldus B teostamine, viide piduriklotside hoiatustulele näidikute plokis ning sõiduki tagasikutsumise teostamine. Hoolduse aeg sai broneeritud 25.07.2019 kl 15.00 Silberauto Eesti AS Järve esindusse. 

Sõiduki töösse andmisel vormistati 25. juulil töötellimus kell 15.30. 

«Kuna kliendil oli autovõtmete üleandmisel kiire, siis kahjuks lisaküsimusi ei esitatud (ka ei soovitud eelnevat hinnapakkumist teostatavatele töödele),» ütles Silberiauto turundusosakonna juht Jana Ribelis. 

Hunt mainis sotsiaalmeedia postitustes, et talle lubati pärast auto üleandmist helistada. «Peale töötellimuse esitamist me reeglina kliendiga ühendust ei võta, välja arvatud olukordades, kus töötellimusele lisanduvad tööd, mida klient ei ole tellinud,» täpsustas Ribelis.

Töötellimusel fikseeritud ning teostatud töödeks oli: 

  • Hooldus B, mis on sõiduki korraline tavahooldus
  • Piduriketaste ja -klotside vahetus

Hoolduse käigus vaadati üle sõiduki üldine seisukord ning arvele oli lisatud märge sõidukil leitud vigade kohta, mille hulgas oli ka märge mootori juhtplokis diferentsiaalrõhu anduri kohta. Antud info ja arve kättesaamise kohta on dokumendil ka kliendi allkiri.

Loetelu autol leitud vigade kohta: 

- V.E pikihoova puks katki (vahetada paaris). 

- V.E logariots katki (tagumine). 

- Esistange paremalt katki. 

- Seisupidur ei liigu korralikult (jääb veidi peale). 

- V.E poritiival triip (värvivigastus). 

Siis selgus, et klient või keegi, kellel on autole juurdepääs, oli autoga omavoliliselt manipuleerinud.

- Peale tarkvara uuendust mootori juhtplokis aktuaalne viga tahmafiltri diferentsiaalrõhu anduri kohta. Anduril pistik lahti ja ära isoleeritud. Tarkvaraga manipuleeritud? Võib põhjustada probleeme. Vaja täpsemalt defekteerida. 

29.07.2019 tõi Hunt auto tagasi, et viidatud puudujääkide kõrvaldamiseks teha pakkumine. Silberauto Eesti Järve esinduses 29.07.2019 tehti pakkumine teostamist vajavatele töödele kokku summas 4 400,71.

Silberauto Eesti AS selgitas lähemalt 29.07.2019 esitatud pakkumist ja sõiduki seisukorda, mis tuvastati korralise hoolduse käigus, järgmiselt:

Sõiduki mootori heitgaaside järelpuhastussüsteemi tahmafilter DPF on oma kestast mehaaniliselt eemaldatud, diferentsiaalrõhkude andurite pesad on kinni keevitatud, andurid ise on lahti ühendatud ja pistikud ära isoleeritud. Mootori juhtploki tarkvara on manipuleeritud. See on otsene põhjus, miks süttis mootori hoiatustuli peale tooteparanduskampaania teostamist.

«See kampaaniatöö sisaldab mootori juhtploki tarkvara uuendamist kõige viimasele, tehase poolt väljatöötatud tarkvarale. Tarkvarauuendus kustutab kõik varasemad seaded ja manipulatsioonid mootori juhtajust. Seega taastati sõiduki tarkvara selliseks, nagu see tootjatehase poolt on ette nähtud,» täpsustas Ribelis ja lisas, et «eelpoolnimetatult oli teostatud ka füüsilisi detailide eemaldamisi, sai mootori juhtaju sellest aru ja mootori sõiduki juhtplokis süttis põlema mootorielektroonika viga näitav hoiatustuli.» 

Et sõidukit saaks edasi kasutada, on vaja esmalt asendada DPF-heitgaaside kübemefilter ja paigaldada diferentsiaalrõhkude andur koos voolikutega. Alles peale seda on võimalik mootori töö uuesti üle kontrollida.

«Võimalus jääb, et mõni komponent võib veel vahetust vajada, kuna täna me ei pruugi teada manipulatsiooni täit ulatust.»

«Silberautole on oluline sõidukite tehniline korrasolek sh vastavus kehtestatud saastenormidele, seega me ei saa lubada järelandmisi ning lubada kõrvalekaldeid kehtestatud reeglitest, mis tagavad sõiduki korrasoleku ning juhi ja kaassõitjate ohutuse,» rõhutas Silberauto Eesti esindaja.

Hundile esitati vastavalt 27.05 ka tagasikutsumise kampaania kiri, mis sisaldas muuhulgas alljärgnevat: 

«Vastavalt Saksamaa Liitvabariigi Mootorsõidukite Riikliku Järelevalveameti loale teostab tootjatehas Daimler AG heitmestandardi EURO 5 nõuetele vastava sõidukite mootori juhtploki tarkvara uuendamise.» 

Antud kirjale vastas Hunt, et toob auto parandusse. 

Elu24 võttis ühendust ka Brigitte Susanne Hundiga, et juhtumi asjaolusid välja selgitada, aga vastust ei saadud.