«Võib öelda, et see eksperiment toimus ka päris õigel ajal. Kui me oleks seda teinud aasta tagasi, siis oleks kaupluste poole pealt olukord keerulisem olnud. Kuid nüüdseks on mitmed poed kampaaniaid teinud ja avastanud, et see loodussäästlik teema ka müüb ja läheb tarbijale vägagi korda,» lisas Tartu Ülikooli Tartu Observatooriumi teadur Ligi.
Jakobson ei märganud kahenädalase eksperimendi puhul märkimisväärset elukalliduse muutumist. Tema eesmärk oli teha valikuid, kus oleks võimalikult vähe plasti. Ta tõdes isegi, et toidukaupu lahtiselt ostes olid kohati hinnad soodsamad, kui osta samu toiduaineid eelnevalt pakendatud kujul.
«Kui sul on võimalik korralikult oma prügi sorteerida, näiteks eraldada ka biolagunevaid jäätmeid, siis ka prügikoti kui sellise vajadus muutub samuti väga kasinaks,» tunnistas Ligi.
«Ma uurisin, et kui üks poekott maksab 19 senti, siis biolaguneva 40 liitrise kilekoti hind oli sellest poole odavam. Poest tavaliste kilekottide mitteostmine on siiski soodsam,» lisas Jakobson taustainfona.
Madis Ligi lisas, et tema on teinud puu- ja köögiviljade ostmiseks vajalikke võrkkotte hoopis vanadest kardinatest. Jakobson aga kasutab oma pereliikmetega puuviljavõrke, mis on varem selle tarbeks spetsiaalselt soetatud ja alati autost võtta. Poodi minnes on neid kerge taskus kaasa võtta, sest ruumi nad eriti ei võta.
«Lastele minu eksperiment väga meeldis! Kui ma läksin poodi siis nad juba ise küsisid, et kas ma võtsin ikka ise oma kausid kaasa. Ka nende jaoks oli see tore muutus,» tunnistas Jakobson.