Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Murelik klient küsib: kas tõesti kannab Rimi kõlblikud tooted maha, kui triipkood ei tööta?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Rimi kauplus.
Rimi kauplus. Foto: Jaanus Lensment/Postimees/Scanpix

Elu24 poole pöördus Tallinnas Põhja Rimis hapukurke osta soovinud klient, kellele öeldi, et rikutud triipkoodiga tooted lähevad mahakandmisele.

Möödunud nädalal Põhja puiesteel asuvast Rimist kurke ostnud klient jäi iseteeninduses hätta, kuna kilepakendil olnud triipkood oli läbi vettinud, mistõttu ei õnnestunud seda skaneerida. Toote väljavahetamisest polnuks kasu, kuna täpselt samas seisus olid ka kõik teised hapukurgid.

Kliendile appi tulnud teenindaja ütles, et sellised tooted lähevad mahakandmisele. Kliendi küsimuse peale, kas tõesti kantakse kõlblikud kurgid maha, vastas teenindaja jaatavalt. Kas teenindajal oli õigus?

Vastab Rimi esindaja Katrin Bats:

«Kahjuks jääb kommentaarist selgusetuks, millal klient meid külastas ja mis kurkidega oli tegu. Meil on müügis neli erinevat sorti kilepakendis hapukurke ja kõik on müüdavad tükina. Seega ei ole probleem neid müüa kliendile isegi kui triipkood ei toimi.»

Elu24-le teadaolevalt ostis klient Peipsi kurke.
Elu24-le teadaolevalt ostis klient Peipsi kurke. Foto: Margus Ansu/Postimees/Scanpix

«Kui etiketil on tõesti võimatu näha realiseerimisaega või koostist, siis neid tooteid me enam kahjuks kliendile ei saa müüa. Tooted, mille pakend on rikutud, aga kaup korralik, lähevad Toidupangale.

Olukorras, kus pole võimalik tuvastada toote säilivusaega, ei ole meil valikut: sellist kaupa ei tohi kahjuks müüa ega edasi anda. Kui aga säilivusaeg oli nähtav ning kaup värske, võib seda küll teenindaja eksimuseks nimetada. Kindlasti ei ole kaupluse eesmärk kaupa maha kanda.

Oluline on mainida, et kaup kantakse igal juhul maha, ka siis, kui see Toidupanka annetamisele läheb. Võimalik, et teenindaja rääkis toote mahakandmisest ja klient eeldas, et see tähendab äraviskamist. Jaekaubanduslikes terminites tähendab see riknenud pakendiga toodet, mille enamasti annetame säilivusaja sees Toidupangale.

Kirjeldatud juhtum on kahetsusväärne, vabandame kliendi ees. Räägime teenindajatega üle, et selliseid olukordi rohkem ei tekiks.»

Toidupank teeb Rimiga tihedat koostööd

Kuna Elu24ga ühendust võtnud klient ei olnud kindel, millal ta poes käis, ei saa Toidupank kontrollida, kas kurgid nendeni jõudsid. Küll aga kinnitas kommunikatsiooni- ja projektijuht Claudia Vihma, et Rimiga tehakse «väga tihedat koostööd».

«Rimi annab meile muuhulgas teistele kõlblikele toodetele ka tooteid, mille pakend on rikutud. Tallinna toidupangale annetas Rimi 2018. aastal 811 047, 79 kg ehk 811,048 tonni toitu,» ütles Vihma.

Tagasi üles