Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Christopher Nolani lemmikfilmid, mida ka sina võiksid vaadata

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Režissöör Christopher Nolan
Režissöör Christopher Nolan Foto: Arthur Mola / AP/Scanpix

Siit leiad 30 Christopher Nolani lemmikfilmi, mida režissöör soovitab ka sinul vaadata. 

«1. «2001: Kosmoseodüsseia» (1968)

Stanley Kubricku meistriteos avaldas Nolanile lapsepõlves suurt muljet. «Ma lihtsalt tundsin, et see on erakordne kogemus teise maailma minemiseks,» ütles Nolan, «sa ei kahtle hetkekski selles maailmas. See on suurem kui elu.» Aastakümneid hiljem oli Nolan abiks taastatud„ 2001 ”versiooni tutvustamisel kogu maailmas.

Kaader filmist «2001: A Space Odyssey» (1968)
Kaader filmist «2001: A Space Odyssey» (1968) Foto: IMDB

2.«12 vihast meest» (1957)

Nolan ütles Criterionile, et mõned filmid uurivad dünaamikat selliste meeste vahel nagu Sidney Lumeti filmis «12 vihast meest». Henry Fonda ja Lee J. Cobb kuuluvad komisjoni, kes peavad otsustama kas teismeline on tema isa surmas süüdi või mitte.

«12 Angry Men» (1957)
«12 Angry Men» (1957) Foto: IMDB / kaader filmist

3. «Alien» (1979)

Nolan on olnud Ridley Scotti suur fänn juba lapsest saadik. Tema filmid viivad inimesed Nolani arvates justkui teise maailma.

«Alien (1979)»
«Alien (1979)» Foto: IMDB / kaader filmist

4. «Läänerindel muutuseta» (1930)

Nolani sõnul on seda meistriteost vaadates raske nõustuda sellega, et intensiivsust ja õudust pole kunagi võimalik paremaks muuta.

«All Quiet On The Western Front» (1930)
«All Quiet On The Western Front» (1930) Foto: IMDB / kaader filmist

5. «Halb ajastus» (1980)

«Nicolas Roegi 1980. aasta psühholoogiline triller. Nic Roegi filmid on tuntud oma struktuursete uuenduste poolest, kuid oleks tore, kui saaksin neid näha ka sellisel kujul, mis näitaks ka nende fotograafilisi oskusi,» ütles Nolan.

«Bad Timing» (1980)
«Bad Timing» (1980) Foto: IMDB / kaader filmist

6. «Algieri lahing» (1965)

«Me hoolime nendest inimestest seal filmis, sest me oskame ennast nendega samastada,» ütles Nolan.

«The Battle Of Algiers» (1965)
«The Battle Of Algiers» (1965) Foto: IMDB / kaader filmist

7. «Blade Runner» (1982)

See film aitas Nolanil mõista tähtedevahelisi seoseid.

«Blade Runner» (1982)
«Blade Runner» (1982) Foto: IMDB / kaader filmist

8.«Kolmandat liiki kohtumised» (1977)

Nolanile meeldis mõte anda inimlikust vaatenurgast edasi seda ideed, kuidas inimesed kohtuvad välismaalastega. 

«Close Encounters Of The Third Kind» (1977)
«Close Encounters Of The Third Kind» (1977) Foto: IMDB / kaader filmist

9. «Esimene mees» (2018)

See on meisterlikult lavastatud kosmoseprogrammi taasloomine.

«First Man» (2018)
«First Man» (2018) Foto: IMDB / kaader filmist

10. «For All Mankind» (1989)

Film on inspireeritud NASA Apollo programmi algsest filmist. Nolani sõnul on see uskumatu dokument inimese suurimate püüdluste kohta.

«For All Mankind» (1989)
«For All Mankind» (1989) Foto: IMDB / kaader filmist

11. «Foreign Correspondent» (1940)

Nolan on ka Alfred Hitchcocki suur fänn. Ilma Hitchcockita ei oleks kinematograafiliste vaheaegade ja visuaalsete jutuvestluste uurimine täielik, lisaks lennuki allakukkumise kujutamine merel andis meile palju inspiratsiooni ja seda sama üritasime teha ka filmis «Dunkirk».

«Foreign Correspondent» (1940)
«Foreign Correspondent» (1940) Foto: IMDB / kaader filmist

12. «Ahnus» (1924)

Erich von Stroheimi 1924. aasta film «Ahnus» on absoluutselt geeniuse poolt tehtud. 

«Greed» (1924)
«Greed» (1924) Foto: IMDB / kaader filmist

13. «Tulemus» (1984)

Nolani arvates on väheseid filme, kus on kujutatud nii palju meeleheitlike meeste dünaamikat. 

«The Hit» (1984)
«The Hit» (1984) Foto: IMDB / kaader filmist

14. «Koyaanisqatsi» (1983)

Uskumatu näide sellekohta, et inimeste püüdlustel võivad olla kohutavad tagajärjed. «Kunst, mitte propaganda, emotsionaalne, mitte didaktiline; see ei ütle sulle, mida mõelda, see ütleb sulle millest mõelda,» ütleb Nolan.

«Koyaanisqatsi» (1983)
«Koyaanisqatsi» (1983) Foto: IMDB / kaader filmist

15. «Araabia Lawrence» (1962)

Oma võitluses tselluloosi säilitamise eest digitaalse filmitöö rünnaku vastu on Nolan sageli pöördunud David Leani «Araabia Lawrence'i» poole, et tõestada, miks filmis tulistamine annab kinematograafilise kogemuse nagu ükski teine.

«Lawrence of Arabia» (1962)
«Lawrence of Arabia» (1962) Foto: IMDB / kaader filmist

16. «Häid jõule härra Lawrence» (1983)

Nolan on öelnud, et mõned filmid on suutnud tabada David Bowie karismat, kuid Oshima sõjaaja draama on kohandatud tema talendile.

«Merry Christmas Mr. Lawrence» (1983)
«Merry Christmas Mr. Lawrence» (1983) Foto: IMDB / kaader filmist

17. «Metropolis» (1927)

Nolan nimetab Fritz Langi ikoonilist 1927. aasta filmi «Metropolis» kino ajaloo võtmeteguriks, mis inspireerib ka erinevaid kinožanre.

«Metropolis» (1927)
«Metropolis» (1927) Foto: IMDB / kaader filmist

18. «Härra Arkadin» (1955)

Nolan kiidab 1955. aasta draama selle eest, kuidas see säilitab «Welles'i geniaalsed südamelöögid.»

«Mr. Arkadin» (1955)
«Mr. Arkadin» (1955) Foto: IMDB / kaader filmist

19. «Õiged asjad» (1983)

Nolani sõnul on see film, mida enamik inimesi pole kinoekraanilt näinud. See on peaaegu perfektselt tehtud film. See on üks parimaid Ameerika filme ja inimesed ei mõista, kui oluline see on, ilmselt seetõttu, et see on neli tundi pikk.

«The Right Stuff» (1983)
«The Right Stuff» (1983) Foto: IMDB / kaader filmist

20. «Reamees Ryani päästmine» (1998)

Nolan on selle filmi suur fänn. Enda filmi «Dunkirk» tehes ei tahtnud ta selle filmiga kindlasti konkureerida. 

«Saving Private Ryan» (1998)
«Saving Private Ryan» (1998) Foto: IMDB / kaader filmist

21. «Spioon, kes mind armastas» (1977)

Üks esimestest filmidest, mida Nolan mäletab on just «Spioon, kes mind armastas», see film on veenev ning see toimib ja läheb peale.»

«The Spy Who Loved Me» (1977)
«The Spy Who Loved Me» (1977) Foto: IMDB / kaader filmist

22. «Ryani tütar» (1970) 

Film on Nolani jaoks ääretult erakordne ja inspireeriv. Puhas kino. 

«Ryan’s Daughter» (1970)
«Ryan’s Daughter» (1970) Foto: IMDB / kaader filmist

23. «Star Wars» (1977)

Nagu Nolani ja paljude teiste tema põlvkonna filmitegijate arvates muutis «Star Warsi» tulek kinotööstuses kõike. 

«Star Wars» (1977)
«Star Wars» (1977) Foto: IMDB / kaader filmist

24. «Krokodillide tänav» (1986)

«Niipea kui te seda filmi näete, ei suuda te enda silmi enam ekraanilt ära saada,» ütles Nolan.

«Street of Crocodiles» (1986)
«Street of Crocodiles» (1986) Foto: IMDB / kaader filmist

25. «Päikesetõus» (1927)

F. W. Murnau 1927. aasta romantiline komöödia-draama, mille peaosas on George O'Brien ja Janet Gaynor.«Päikesetõus» on kaugel Nolani filmist «Dunkirk», kuid Murnau visuaalse jutustamise oskus on midagi, mida ka Nolan oma sõjafilmi tuua püüdis. 

«Sunrise» (1927)
«Sunrise» (1927) Foto: IMDB / kaader filmist

26. «Superman – The Movie» (1978)

Film avaldas Nolanile sügavalt muljet. 

«Superman – The Movie» (1978)
«Superman – The Movie» (1978) Foto: IMDB / kaader filmist

27. «Dr. Mabuse testament» (1933)

Fritz Lang on veel üks Nolani suurtest lemmikutest. Film sobib vaatamiseks neile, kellele meeldivadki rohem põnevuslood.

«The Testament of Dr. Mabuse» (1933)
«The Testament of Dr. Mabuse» (1933) Foto: IMDB / kaader filmist

28. «Õhuke punane joon» (1998)

See film jätab harukordse nägemuse II maailmasõjast. Taaskord võttis Nolan antud filmist inspiratsiooni, kui filmis enda «Dunkirki».

«The Thin Red Line» (1998)
«The Thin Red Line» (1998) Foto: IMDB / kaader filmist

29. “Topkapi” (1964)

Film on uskumatult meelelahutusliku sisuga. Nolan armastab seal uskumatut koomilisust. 

«Topkapi» (1964)
«Topkapi» (1964) Foto: IMDB / kaader filmist

30. «Elupuu» (2011)

Terrence Malicki poolt tehtud film. «Terrence Malicki töö on koheselt äratuntav,» ütles Nolan, «tema filmid on üksteisega omavahel seotud ja tema tehtud töö on hästi mõistetav.»

«The Tree Of Life» (2011)
«The Tree Of Life» (2011) Foto: IMDB / kaader filmist
Tagasi üles