Kanal 2 vastab: telesaade «Mängi ja võida» ei peta raha välja, mängureeglid tuleb selgeks teha

Kaader Kanal 2 telesaatest «Mängi ja võida»

FOTO: Erakogu

Täna ilmus Õhtulehes artikkel, milles väideti, nagu petaks Kanal 2 telesaade vanuritelt raha välja. Teemat kommenteerib Kanal 2 peaprodutsent Kaspar Kaljas, kelle sõnul ei vasta väide tõele. 

«Interaktiivse telemängu «Mängi ja võida» näol on tegemist meelelahutusliku otsesaatega, kus televaatajatel on võimalik oma teadmisi ja nutikust proovile pannes võita rahalisi auhindu,» selgitas Kaljas Elu24-le.

Ta lisas ka, et sarnast saadet toodetakse kümnetes riikides üle Euroopa, sealhulgas ka Soomes, kus see on olnud populaarne mäng viimased kümme aastat. «Mängureeglid ja ülesehitus on kooskõlas Eesti seadustega ja fikseeritud ka tarbijakaitseametis, seega tegemist on täiesti legaalse telemänguga, millel on kindlad reeglid, millest tuleb kinni pidada.»

Kaljas tõdes ka, et iseenesest on Eesti televaataja jaoks tasulised kõned väga vana nähtus. «Alates Eurovisiooni ja teiste võistlussaadetega, kus on  tasuline hääletamine ja lõpetades teiste väga erinevate saateformaatidega, kuhu on televaatajatel olnud võimalik helistada, kuvada saates oma kuulutusi või tellida soovilugusid.»

«Tänasel päeval tuleb see meilegi üllatusena, et väga väikesel osal televaatajatel on tekkinud arusaam, et kõned eritariifi numbrile ei ole tasulised, sest me oleme saates vastupidiselt väga selgelt informeerinud, et iga kõne on tasuline – isegi siis, kui kui need eetrisse ei jõua ja televaataja auhinda ei võida,» lisas ta.

«Iga kõne on helistaja jaoks tasuline,» rõhutas ta veel kord üle. 

Kõik mängureeglid asuvad www.mangijavoida.com leheküljel ja sinna suunatakse televaatajaid ka otsesaate ajal. «Mängureeglites on väga selgelt fikseeritud, et kõik kõned, mis mängu tehakse, ei pääse otsesaatesse ja need valitakse juhuslikult,» selgitas Kaljas.

«Siinkohal oleks ülioluline panna inimestele südamele, et kui te seda saadet vaatate ja soovite mängus kaasa lüüa, lugege palun hoolikalt läbi mängureeglid, mida näidatakse ekraanil. Seal on selgelt öeldud, et kõik kõned ei pääse mängu ja kõik mängu kõned valitakse juhuslikult.» 

Tarbijakaitseamet on täpsemate asjaolude välja selgitamiseks alustanud menetluse. Amet tuletab ka meelde, et 900 algusega numbritele helistamine on tasuline ja nendele helistamisega kaasnevad kulud, mistõttu tasub kõne tegemise vajadus enne läbi mõelda.

Tagasi üles