20. mail alanud sotsiaalkampaania «I Love You Hater» tõi linnapilti mitmed reklaamplakatid, mille peal olid kiusamisega kokku puutunud eestlased. Nüüd selgub, et algatuse taga oli hoopis Sprite.
Sprite'i peidetud kampaania õnge läinud Mailis Reps: loodan, et eesmärk polnud olulist teemat ära kasutada (1)
Kampaania «I Love You Hater» eesmärk oli jagada kiusamisega kokku puutunud eestlaste lugusid. Liikumise tuntumad reklaamnäod olid muusikud Laura Prits ja Inger Fridolin, spordipropageerija Liis Velsker ning blogija Kristina Pärtelpoeg, kes rääkisid oma kogemustest kiusamisega ning kutsusid ka teisi üles selle peale mõtlema.
Viimastel nädalatel Tallinna linnapilti tekkinud suured plakatid tunnusnägude piltidega on nüüdseks kadunud ning asendatud teistsugustega, kus samad inimesed hoiavad käes karastusjoogi pudeleid.
Liikumist toetas isegi haridus- ja teadusminister Mailis Reps, kellele hakkas loosung «I Love You Hater» sotsiaalmeedias silma.
«Nende palve on lihtne – võtame hetke ja mõtleme päriselt enda ja teiste sõnade peale. Sageli on sõnade mõju liiga võimas ja suur,» kirjutas Reps laupäeval Instagramis, teadmata, et tegemist on hoopis Sprite'i reklaamikampaaniaga.
Esmaspäeva hommikul eemaldas Reps sotsiaalmeediast viite kampaaniale ning jättis alles ainult kiusamisvastase teksti.
«Laupäeval postitust tehes ei olnud ma teadlik, et «I Love You Hateri» puhul on tegu peidetud reklaamikampaaniaga. Samas on mul hea meel, et niivõrd oluline teema saab kajastust tänu tuntud nägude osalemisele kampaanias,» ütles Reps Elu24-le.
Reps lisas, et kuna kiusamine, olgu see koolis, tööl või internetis, on ühiskonna valupunkt, hoiab ta sel teemal silma peal nii ministri kui ka kuue lapse emana. «Südamest loodan, et reklaamikampaania eesmärk ei olnud niivõrd olulist teemat ära kasutada, et tõsta oma toodete müüki,» ütles Reps.
Pühapäeval avalikustasid kampaania tunnusnäod, et liikumise algatas Sprite ning postitasid sotsiaalmeediasse pilte, käes karastusjoogi pudelid.
«Minu jaoks ei vähenda see kindlasti teema olulisust, et kampaaniaga on seotud kindel joogibränd, vaid pigem on see suur respekt, et selline sotsiaalkampaania on seotud ülemaailmse ja tuntud karastusjoogiga,» kirjutas Laura Prits Instagramis.
Kuigi Pritsi sõnul pole vahet, kes kampaania algatas, jääb ebaselgeks, miks suurfirma osalust kolm nädalat varjati. Ainsaks vihjeks oli roheline süda liikumise logol, mis tagantjärele seostub arusaadavalt Sprite'i pudeli rohelise värviga.
Coca-Cola Balti Jookide AS Baltikumi avalike suhete ja kommunikatsiooni juht Nele Normak ütles Elu24-le, et Sprite on bränd, millel on juba aastaid olnud julgust luua tugeva sotsiaalse mõjuga kampaaniaid ja «I Love You Hater» on vaid üks selle näiteid.
«Tuntud brändidel on tähtis roll ühiskonnas olulistele teemadele tähelepanu juhtida. Sprite'i kampaania näitab, et negatiivsetele kommentaaridele saab läheneda julgelt ja naeratades,» ütles Normak, kelle arvates ei vähenda suurfirma osalus teema tõsidust ühiskonnas.
Sprite on sidruni-laimi maitseline karastusjook, mille looja on Coca-Cola Company. See toodi USA turule 1961. aastal, konkureerimaks 7 Upiga.