Kaks aastat tagasi alguse saanud Saaremaa viina kohtusaaga jõudis lõpule - alkoholireklaamis viinapudeli, alkohoolse joogi logo ja sõnade «Vötame mönuga» kasutamine on kohtu otsuse järgi otsene üleskutse alkoholi tarbimisele, mis on aga vastuolus reklaamiseadusega.
«Vötame mönuga!» hüüdlause keelati
Riigikohtus jättis rahuldamata Altia Eesti AS kaebuse ning kohtuotsus kinnitab tarbijakaitseameti poolt 21.detsembril 2009 tehtud ettekirjutuse õigsust.
Vaidlusesse kaasati tarbijakaitseameti poolt mitmeid tunnustatud eksperte, kes tegid muuhulgas reklaamile keelelise ja pildilise analüüsi.
Ameti hinnangul annab kohtuotsus arvestatavaid suuniseid alkoholipoliitika rakendamiseks. Ühtlasi muudab see hõlpsamaks edaspidiste alkoholireklaamide menetluse, eelkõige otseste üleskutsete hindamisel ja tõlgendamisel.
Tarbijakaitseamet juhib tähelepanu ka alkoholireklaamides nõutud hoiatuste mõttele. Lisaks sellele, et reklaam ei tohi sisaldada otsest üleskutset alkoholi ostmiseks või tarbimiseks, peab reklaami avaldamisel hindama ka hoiatava teksti hoomatavust.
Hoiatus peab olema selgelt loetav sh tekst peab taustast olema eristatav ning paigutatud horisontaalselt.