MH370 lennu kaaspiloot üritas enne lennuki kadumist nutitelefoni kasutada

Lehekülje flightradar24.com kuvaõtmmis, millel on näha Malaysian Airlinesi lennu MH370 teekonna algust

FOTO: / AP/Scanpix

Uurimisraporti kohaselt üritas Malaysia Airlinesi lennu MH370 kaaspiloot vahetult enne Boeing 777-200ER kadumist kasutada oma nutitelefoni.

See lend startis 8. märtsil 2014 Malaisiast Kuala Lumpurist ja pidi maanduma kuus tundi hiljem Hiinas Pekingis, kuid kadus radariekraanilt ega jõudnud sihtkohta, teatab news.com.au.

Malaisia politseiraporti kohaselt jäi Malaisia Penangi lennujuhtimiskeskuse töötajatele silma, et kaaspiloot Fariq Abdul Hamid üritas minuteid enne lennuki kadumist oma mobiiltelefoniga helistada.

Ühe teooria kohaselt üritas kaaspiloot Hamid takistada kapten Zaharie Ahmad Shahil lennuki ülevõtmist ja koos reisijatega merre kukutamist.

Malaysia Airlinesi piloot Zaharie Ahmad Shah, kes jäi lennnul MH370 kadunuks

FOTO: EYEPRESS/SIPA /Scanpix

Arvatakse, et kapten pani endale hapnikumaski ette ja langetas salongis rõhku, tekitades ohuolukorra.

Kaaspiloot reageeris rõhulangusele, pannes endale hapnikumaski ja üritas siis arvatavalt oma nutitelefoni abil lennujuhtimiskeskusega kontakti saada.

Austraalia Adelaide’i ülikooli telekommunikatsiooni õppejõu Matthew Sorellile teadaolevatel andmetel lülitas kaaspiloot oma mobiiltelefoni lennurežiimilt tavarežiimile, kui lennuk hakkas lähenema Malaisia Penangile.

«Meile teadolevatel andmetel lülitas kaaspiloot oma mobiiltelefoni tavarežiimile ja lennujuhtimiskeskus sai ta telefonisignaali, kui lennuk oli Penangi lähedal. Mobiiltelefon oli sisse lülitatud siis, kui selle lennuki signaal puudus,» lisas ekspert.

Malaisia lennuõnnetuste uurijad eitasid kaaspiloodi mobiiltelefoni kasutamist, kui Malaisia väljaanded sellest aprillis 2014 kirjutasid, nimetades seda jultunud valeks.

Hiljem sai see fakt kinnituse ning võimud ei saanud seda enam eitada.

Märtsis 2015 Malaisias avalikustatud MH370 lennu uurimisraportis ei olnud kaaspiloot Hamidi mobiilikasutamise kohta mitte ühtegi sõna.

Kaaspiloodi isa Ab Hamid Bin Md Daudi teatel ei olnud ta teadlik oma poja töötelefonist, mida ta kasutas lennuki pardal. Ta sai sellest teada alles Malaisia võimudelt.

Malaysia Airlinesi lennuki kadumise uurijate arvates on Boeing 777-200ER kuskil India ookeani põhjas, kuid kuna vrakki ei ole leitud, siis ei selles sada protsenti kindel olla.

Malaysia Airlinesi lennuk Boeing 777- 200 ER lendamas 5. veebruaril 2014 Poola kohal

FOTO: Stringer / Reuters/Scanpix

Vandenõuteoreetikute arvates võis lennuk lennata Kasahstani, kuna Venemaa annekteeris sel ajal Krimmi ja venelased tahtsid oma tegevuselt tähelepanu kõrvale suunata, kaaperdades Malaisia resisilennuki.

Tagasi üles