Põhja-Korea liider Kim Jong-un saabus täna, 26. veebruaril Vietnamisse, sõites 60 tundi läbi Hiina. Lennukiga oleks sinna jõudnud kolme tunniga.
Miks kannatas Kim Jong-un 60 tunnist rongisõitu, kui oleks võinud Vietnami ka lennata?
USA meedia teatel alustas Kim rongisõitu Põhja-Korea pealinnast Pyongyangist 23. veebruari pärastlõunal ja ta jõudis Vietnamisse Dong Dangi 26. veebruari hommikul.
Dong Dangis istus Kim kaasavõetud kuulikindlasse Mercedesesse, jõudes kolme tunniga Vietnami pealinna Hanoisse.
Lääne meedias esitati küsimus, et miks eelistab Kim aeglast rongisõitu kiiremale lendamisele. Linnulennult on Põhja-Koreast Pyongyangist Vietnamisse Hanoisse umbes 4500 kilomeetrit.
Põhja-Korea režiimi tundvate inimeste arvates sõitis Kim Vietnamisse rongiga, kuna tahtis astuda oma vanaisa, Põhja-Korea asutaja Kim Il-sungi jälgedes. Kim Il-sung käis Vietnamis visiidil 1958 ja 1964, kasutades sinna jõudmiseks rongi.
Asjatundjad on täheldanud, et nüüd Põhja-Koread valitsev Kim tahab paljudes asjades sarnaneda oma vanaisaga.
Ka Kim Jong-Uni isa Kim Jong-il kasutas sageli rongi. Kim Jong-ilil oli kolm ühesugust rongi, et keegi ei teaks, millises ta sõidab. Üks rongidest oli julgeolekuülesandega, teises reisis Kim ning kolmandas oli kaasa võetud pagas ja vajalikud töötajad.
Arvatakse, et ka praegusel Kimil on tegelikult kolm rongi, mis on soomusrongid, olles pommi- ja kuulikindlad. Kuna rongidel on terasplaatide tõttu lisakaalu, siis saavad nad sõita maksimaalselt 60 kilomeetrit tunnis.
Nüüd läbi Hiina Vietnami sõites tegi Kimi rongikolonn mitmeid peatusi, et liider ja ta kaaskond saaksid jalgu sirutada ja värsket õhku hingata. Peatused oli Hiina võimudega varem kokku lepitud ja need olid hästi turvatud.
Reutersi andmetel on Kim Jong-un kirglik suitsetaja ja teda oli näha suitsetamas ka Hiinas tehtud peatustes.
Hiina meedia andmetel on kõigi kolme Kimi rongid olnud hästi varustatud, olles nagu ratastel majad.
Kim Jong-unil on kasutada tänapäevane tehnoloogia ja suur teenijaskond. Ka on rongis eraldi alkoholiladu, milles leidub väga kalleid ja eksklusiivseid jooke.
Venemaa diplomaat Konstantin Pulikovski oli üks neist, kes sõitis koos Kim Jong-uni isa Kim Il-sungi rongiga 2011 läbi Venemaa Moskvasse.
«Selles rongis oli võimalik saada kõike, mida vaid tahtsid. Siberis toodi värskeid kalu ja homaare ning oli kastitäied prantsuse parimaid veine. See rong oli nagu Põhja-Korea variant Idaekspressist,» meenutas Pulikovski hiljem.
Rongis olid ka naisteenindajad, kes lisaks teenindamisele ka laulsid korea ja vene keeles ning tantsisid.
Ei ole teada, millised delikatessid ja veinid on praeguse Kimi rongis, kuid võib oletada, et ta ei jää oma isale alla.
Kinnitamata andmetel maitsevad Kim Jong-unile šveitsi juustud, Cristal šampanja ja Hennessy konjak.
Kimide rongid on sattunud ka intsidentidesse. 2004. aasta aprillis leidis Põhja-Koreas Ryongchonis, mis asub Hiina piiri juures, aset plahvatus. Plahvatas rong, milles olid lõhkeained ja selle tagajärjel kaotas elu 160 inimest.
Lõuna-Korea ja Jaapani meedia andmetel oli sel ajal lõhkeaineid täis rongi lähedal Kim Jong-ili rong ning väidetavalt taheti plahvatuse abil Põhja-Korea liidrit tappa.
Kim Jong-il valitses Põhja-Koreas 1994 – 2011 ning ta käis välisvisiitidel vaid Venemaal ja Hiinas. See Kim külastas Hiinast 2000, 2004 ja 2010 ning Venemaad 2001, 2002 ja 2011, kasutades sinna jõudmiseks rongi.
Kim Jong-il suri 17. detsembril 2011 infarkti tagajärjel, olles oma soomusrongis.
Ka ta poeg Kim Jong-un on võimalusel eelistanud rongi, kuna kardab lennata nagu ta isa ja vanaisa.
On teada, et Põhja-Korea praeguse liidri kasutuses on nõukogudeaegne lennuk IL-62M, mis aga olevat nii amortiseerunud, et sellega lendamine on ohtlik.
Kui Kim Jong-un lendas 2018. aasta juunis Singapuri USA presidendi Donald Trumpiga kohtuma, siis kasutas ta Hiina valitsuselt laenantud Boeingut.
Põhja-Korea valitsusdokumentides viidatakse Kimi rongile kui liikuvale hotellile või siis kasutatakse selle kohta kombinatsiooni DF-0001. Number üks viitab, et tegemist on riigijuhiga.