Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Turismimessi kokkuvõte: puhkusepaketid, mis läksid kõige paremini kaubaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Pressimaterjal

Reedest pühapäevani toimunud turismimessil Tourest tundsid inimesed sel aastal kõige suuremat huvi Türgi, Kreeka ja Bulgaaria soodsate puhkusepakkumiste vastu, paljud ostlejad soovisid ka lennupileteid erinevatesse Euroopa linnadesse.

Eesti Turismifirmade Liidu peasekretäri Mariann Luguse sõnul on meie inimeste meelissihtkohad endiselt Kreeka ja Türgi. Kui eelmisel Tourestil oli kindlal esikohal Kreeka, siis äsja möödunud turismimessil oli esikohal tagasi jälle Türgi, kuhu leidus palju soodsaid puhkusepakette. Jätkuvalt palju uuriti puhkamisvõimaluste kohta teiste Vahemere ja Aadria mere äärsetesse riikidesse.

«Kreeka saared on juba kevadel mõnusad soojade ilmadega sihtkohad, kus on hea hinnatase, palju avastada ning seetõttu valivad aasta-aastalt paljud just Kreeka oma puhkusepaigaks,« ütles Lugus. «Türgi võidukäik sel aastal oli oodatud, kuna ajal, kui mujal Euroopas võtab võimust kuldne sügis, on Vahemere ääres endiselt suvine puhata ning ka merevesi soe. Türgi on taastamas oma head mainet ning Türgi kuurortidest leiab endale igaüks sobiva asukoha ja hinnaga puhkusekoha,» lisas Lugus.

Lennupiletite osas tundsid inimesed enim huvi Euroopa linnapuhkuste vastu.

«Rohkelt küsiti kevadeks ja suveks Euroopa lende, kuna see on parim aeg Euroopa linnapuhkuseks ja messihinnaga sihtkohtade valik oli suur. Eraldi kõige populaarsemat sihtkohta välja ei joonistunud, inimesed soovivad lennata igale poole. Kui kuhugi natuke rohkem, siis Lõuna-Euroopasse,» selgitas Lugus.

Kaugematest lennusihtkohtadest olid nimekirja eesotsas Tai, Maldiivid, Sri Lanka, aga ka Ameerika Ühendriigid.

«Kaugematest sihtkohtadest huvituvad aina rohkem lisaks aktiivsetele noortele inimestele ka ealiselt vanemad reisihuvilised,» ütles Lugus. «Maailm on lahti ning näeme, et aina suuremaks muutub keskealiste ja vanemate inimeste seltskond, kes soovivad tõelisi seiklusi ette võtta.»

Populaarne oli ka «Puhka Eestis» hall, kust sai endale soetada kodumaiseid spaa- ja muid puhkusepakette. Meie inimeste seas on jätkuvalt populaarsed kruiisid, mille eeliseks on võimalus külastada ühe reisi jooksul mitut erinevat riiki ning ühendada omavahel nii basseini- kui ka merepuhkus.

«Talvehooaja populaarsed kruiisid seilavad Kariibi merel, suvehooajaks müüsid meie liikmed rohkelt Vahemere kruiise. Huvi on kasvamas Norra fjordikruiiside ning Lõuna-Ameerika kruiiside vastu,» rääkis Lugus.

Luguse sõnul on Eesti inimeste teadlikkus reisimise kohta tõusnud ning reisiprofessionaale usaldatakse rohkemgi kui iseenda kõhutunnet.

«Tänavu nägime messil palju selliseid inimesi, kes olid hindade ja sihtkohtade osas eeltöö kodus ära teinud, ent tulid ikkagi messile, et reisikonsultantidega oma valikuid arutada ning saada asjalikku turisminõu, sest internetis leiduvas lõputus infohulgas on päris keeruline orienteeruda,» ütles Lugus. «Samuti osteti palju reisikindlustust, mis näitab, et inimesed on teadlikud selle vajalikkusest.»

Järjekorras juba 28. Tourestil oli tänavu kohal 533 eksponenti 30 riigist, esimest korda osalesid Guatemala ning Turks ja Caicose saared. Eriline rõhk oli tänavusel Tourestil välisostjate ning Euroopa reisiprofessionaalide Eestisse toomisel, kellele korraldas ETFL koostöös EASi turismiarenduskeskuse, Finnairi ja Tallinna linnaga Eesti tutvustamiseks sisuka ja tiheda programmi nii messil kui ka Eesti maakondades.

«Programmis osales ligi 50 olulist turismiprofessionaali Kesk- ja Põhja-Euroopa riikidest ning nad said oma silmaga näha, miks peaksid välismaised turistid just Eestit külastama,» selgitas Lugus. «Tegime seda Eesti turismiekspordi kasvatamiseks, et välisostjad ja kohalikud turismiettevõtjad kokku viia. Loodetavasti kajastuvad nende kogetud emotsioonid juba järgmisel aastal siia reisivate välisturistide arvus.»

Touresti külastas kolme messipäeva jooksul reedest pühapäevani 26 204 inimest. Selle aasta Touresti parimateks stendideks valiti külastajate tagasiside põhjal peahallis Tansaania ja «Puhka Eestis» hallis Aqva Spa stend. Külastajate lemmik oli Eesti Toidutee toiduala, kus pakuti kolme päeva jooksul erinevate Eesti toidupiirkondade ehedaid maitseid.

Tagasi üles