Täna toimus Cafe Lyoni sotsiaalkampaania «Kohtle teenindajat nagu staari» grande finale, kus tublide teenindajate ja hea teeninduse väärtustamiseks proovisid teenindajaametit iluhoolikud Anu Saagim ja Reet Härmat.
Anu Saagim ei julge ettekandjaid halvasti kohelda, kuna kardab nende kättemaksu
Anu karismaatilisust ja sära jagus igale külalisele. Reet Härmat pakkus aga ülihoolitsevat teeninduselamust koos killukese näohooldusega – kord said kliendid proovida näomaski, põsepuna või küünelakki. Vahepeal turgutasid nad teineteist puudri ja põsepunaga, sest teenindaja peab ilus välja nägema. Õige pea tuli ka esimene šampanja avada. Kui miskit tõlkes kaduma läks, siis see sai üle saali klientidele teatavaks tehtud. Nii külalistel kui ka teenindajatel oli naer suul ja meeleolu hea. Naised said ka väärilise tipi – 51.70.
Anu Saagim arvas, et tal on väga keeruline kogeda Eestis halba teenindust. «Pelgalt minu ilmumine teenindusasutusse tõstab juba kõigil suunurgad kõrvuni – isegi hetkel samas ruumis viibivatel klientidel. Püüan tõepoolest ka ise kohelda teenindajat kui staari, kuid ega see minulgi alati õnnestu. Kõige nipsakamalt olen käitunud ilmselt taksojuhtidega. Ei hakka siinkohal teemat pikemalt lahkama, kuid põhjuseid on olnud piisavalt.»
Bravuuritar on kõige viisakam alati kohvikute ja restoranide teenindava personaliga. «Miks? Sest olen kuulnud «põnevaid» linnalegende väljavihastatud toitlustusasutuste töötajate värvikatest kättemaksumeetoditest.»
«Mul on endal üsna kehv komme ettekandjat või kelnerit jooksutada – valge veini või šampanja juurde tahan ohtralt jääd, kohvi juurde just teatud sorti pruuni suhkrut, salati peale värsket pipart, naksuvatbalsamicot ja neitsilikku oliiviõli, vesi ei tohi olla liiga külm või soe, supp liiga tuline, pasta ilma parmesanita, saiavaagna käsin kohe silme alt ära koristada, supis või salatis ei tohi olla krutoone, veini tuleb kallata vaba käega ja enne lõplikku valikut tahan neid kindlasti ka degusteerida jne,» rääkis Anu. Ta lisas, et kõige naljakam argument on teenindajal teda nähes olnud: isver, sulle ei julge kehva kohvi pakkudagi, järsku räägid sellest hiljem meedias!
«Klientidel, kel kehv tuju või närune päev ja see kogemata või parema puudumisel klienditeenindaja peal välja elatakse, soovitan ebaviisakus kompenseerida kopsaka jootraha ja hiljem ka siira vabandusega. Endalgi on seda ette tulnud, ikkagi inimene ju...,» rääkis Anu.