Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Starbucks avas innovatiivse kohviku

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Starbucks
Starbucks Foto: Anton Novoderežkin/TASS/Scanpix

Maailma suurim kohvikukett Starbucks avas Washington DC's esmakordselt kohviku, kus on võimalik suhelda viipekeeles. 

Kohvik on esimene omalaadne USA's ning avati Galaudet'i ülikooli läheduses. Tegemist on institutsiooniga, mis on mõeldud kuulmispuudega või kurtide tudengite jaoks. Kõik sealse Starbucksi töötajad on Ameerika viipekeeles pädevad. 

Avatud kohvik on disainitud tähistamaks kurtide kultuuri. Seinal on maaling, mis on inspireeritud viipekeelest inspireeritud maaling ning tervesse ruumi on ehitatud unikaalne «DeafSpace». See on keskkond, mis on loodud arvestades kurtide või kuulmispuudega inimeste vajadusi. 

Töötajad kannavad erinevat värvi põllesid, et aidata külastajatel hõlpsasti aru saada, milline töötaja on ka ise kuulmispuudega. Isegi põllel olev Starbucksi logo on kirjutatud Ameerika viipekeeles. Need töötajad kelle kuulmine ei ole piiratud kannavad tavalise Starbucksi kirjaga põlle, koos märgiga millel seisab «Oskan viipekeelt».

Kuigi kohvik on loodud peamiselt eesmärgiga luua mugav keskkond kurtidele või kuulmispuudega inimestele, on keskkond väga huvitav ja õpetlik ka kõigile kuuljatele. Starbucks loodab inspireerida kõiki inimesi viipekeelt õppima. Kliendid, kes pole viipekeelega kuigi palju kokku puutunud saavad töötajatega suhelda digitaalste märkmike ja konsoolide abil. Soovi korral aitavad need vahendid õppida kuidas enda tellimust viibeldes esitada. 

Gallaudet'i ülikooli juhataja Roberta J. Cordano selgitab, et sellise kohviku avamine ja nii suure kohvikuketi toetus kurtide kultuurile on äärmisel oluline. Seeläbi aidatakse tavakuuljatel kurtide kultuuriga kokku puutuda ning üksteist paremini mõista. 

«Starbucksi otsus avada viipekeelne kohvik aitab avardada inimeste mõttemaailma selles osas, mida inimesed tavaliselt mõtlevad kui räägitakse mitmekesisusest,» sõnas ta. 

«Lisaks kurtidele ja kuulmispuuetega inimestele meeldivad ja täielikult ligipääsetava keskkonna loomisele loob see töökohti kurtidele ja kuulmispuuetega inimestele, mis muul juhul neile kättesaamatuks võivad jääda. Starbucks aitab luua eeskuju ka teistele äridele ja firmadele, kohvikutest, restoranide ja meelelahutusasutusteni.»

Washington DC's avatud kohvik on inspireeritud sarnasest Starbucksi poest, mis avati 2016. aastal Kuala Lumpuris Malaisias. 

Tagasi üles