Eesti lavastaja ja näitleja Hendrik Toompere juunior jagas Facebooki vahendusel koledat lugu sellest, kuidas Läti lennufirma Air Baltic kohtles tema tütart Lydialt ebainimlikult.
Hendrik Toompere juunior: Läti lennufirma petab kliente seadusega ettenähtud korras (1)
Hendrik Toompere kirjutas, kuidas Air Baltic oli tema tütre Lydia vaid viis minutit hiljem väikese tehnilise vea tõttu lennukilt maha tõstnud.
Ta oli ostnud pileti internetist ja oli eksikombel kirjutanud oma eesnime kohta perekonnanime. Nii et piletil oli Toompere - Toompere,» selgitas lavastaja.
«Ometi kontrollitakse lennujaamades kõiki su reisudokumente. ID-kaart, kus on kirjas tegelikult ju kõik. Isik on täielikult tuvastatav. Seal pole ju võimalik eksida, kes selle pileti ostnud on ja kes seda kasutab. Mingit eelnevat teadet, et ID ja piletil olev nimi ei kattu, ei teatatud. Viga ei selgu ka check-in kontrollis, vaid probleem selgub 5 minutit enne lendu, vahetult Air Balticu lauas,» rääkis Toompere.
Ta lisas: «Air Baltic pidavatki sellist tähenärimist omakasuks pidevalt pöörama nagu rääkis mulle täna lennujaama infotöötaja. Ta ütles nii, et kui nad avastavad mingi tähe vea siis nad keeravadki selle asja selliseks, kus inimene tõstetakse lennult maha ja no otseloomulikult on ta siis olukorras, kus ostab päris krõbeda hinnaga uue pileti.»
«Eriline tähenärimise šovinism seisneb, aga selles, et see lätlaste firma on tõenäoliselt koostand oma uue alfabeedi. Mis tähendab seda, et on tähed, mis on lätlastele mõistetavad ja mis pole. Näiteks, mu tütre nimi on ÜÜVE LYDIA. Air Baltic kirjutab selle oma piletile nii - UEUEVE LYDIA. Ja imelik on see, et nad närivad tähti just ainult siis kui neil seaduslikult õnnestub inimene olukorda panna, kus ta sadu eurosid nende taskusse peab uuesti üle kandma. Väga õel ja minu meelest ka ebainimlik käitumine,» lisas pahane Toompere.
Näitleja ja lavastaja lisas, et olukord sai lahendatud, kui Toompere Estravelist uue pileti ostis ning tüdruk sai lennata tagasi Saksamaale, kus ta Berliinis UDK kunstide ülikoolis õpib.