Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

ELU24 INTERVJUU: Läti instakaunitar Maija avaldab, kuidas ta teenis sotsiaalmeedias oma esimesed 30 eurot!

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

Maija Armaneva (34) on tuntud Läti blogija ja sisulooja, kes juba sel laupäeval astub üles Tallinnas toimuval Instagrami #IGTALLINN  konverentsil. Elu24 uuris Maijalt, kuidas teha sotsmeedia abil karjääri ning mil moel saada kiiresti edukaks.

Mis on sinu taust, mida sa õppisid?

Enne blogimist olin ma aastaid stilist ning töötasin eraklientidega nii Lätis kui ka välismaal. Stilistihariduse sain ma Riias, aga käisin end täiendamas ka Milanos. 

Minu täitsa esimene töökoht oli Microsoftis, õppisin samal ajal Läti Ülikoolis teoloogiat. Hiljem liitusin ühe produktsioonifirmaga ning pärast seda töötasin ühe muusikakanali reklaami- ja turundusosakonnas. Võib öelda, et kõik aastatega omandatud oskused on väga vajalikud ka blogimise juures.

Millal ja kuidas alustasid sa blogimisega?

2007. aastal alustasime sõbrannaga blogimist nii, et me ei teadnudki täpselt, mida see endast kujutab. Me lihtsalt disainisime veebilehe, mis oli keskendunud stiilile, moele ja ilule.

Kirjutasime kõigest, millest me läbi oma kogemuste teadsime. 2008. aastal, mil Lätis oli majanduslangus, sulgesime oma äri. Tema lahkus Lätist ja mina olin toona lapseootel.

Maija Armaneva.
Maija Armaneva. Foto: Erakogu/ Maija Armaneva

Mida mäletad oma esimesest Instagrami-postitusest? 

2015. aastal oli mul Instagram lihtsalt lõbu pärast, mu kontol oli umbes 3000 jälgijat. Ühel päeval sain ma aga telefonikõne, kus uuriti, kui palju mu postitus Instagramis maksab. Selleks firmaks oli kohtinguäpp MINT ja nii teenisin ma sotsmeedias oma esimesed 30 eurot. Kõik algas sellest.

Kas sa jälgid sotsiaalmeedias oma laike ja seda, kes sind jälgib ja kes mitte?

Ma jälgin oma statistikat nädalate kaupa – vaatan kaasavust, vastukaja, kui paljudeni mingi postitus jõudis jne. Ma ei jälgi seda, kes mind jälgib ja kes mitte, sest mul lihtsalt pole selle jaoks aega. 

Kirjelda, milline päev on sotsiaalmeedias «halb päev» – saad näiteks oodatust vähem laike?

Ma ütleks, et halb päev sotsiaalmeediasse postitamiseks on selline, kui linnas toimub mõni suur üritus, millest kõik osa võtavad. Selle ürituse ajal pole mõtet midagi postitada, isegi mitte üritusest endast.

Ma ei muretse väga selle pärast, kui palju ma piltidele laike saan. Minu jälgijad on peamiselt vaid täiskasvanud (25–30) ja nemad ei laigi postitusi nii tihti, kui seda teeb näiteks noorem jälgijaskond.

Kirjelda, milline päev on sotsiaalmeedias «hea päev»?

See on selline päev, kus ma saan rohkelt tagasisidet oma jälgijatelt. Mina pean tagasisideks kommentaare, see on mu jaoks olulisem kui näiteks tuhat laiki. 

Kui ma kirjutan näiteks mõnel provokatiivsemal teemal, siis on rohkem ka kommentaare, sest inimestel on midagi öelda.

Maija Armaneva.
Maija Armaneva. Foto: Erakogu/ Maija Armaneva

Kelleks sa end ise pead – mõjutajaks, blogijaks või instastaariks? 

Ma olen professionaalne blogija, kelle lisaväärtuseks on teiste inspireerimine. Minu peamisteks sotsiaalmeedia platvormideks on Instagram, minu blogi ja ka mu Youtube'i kanal.

Kuidas on lood sinu perega, mida arvavad nemad sinu tööst?

Mul on 9-aastane poeg ja armastav partner. Nad mõistavad nii mu tööd kui ka seda, et see avaldab mulle aeg-ajalt survet. Mõlemad on selles osas väga toetavad ja mõistvad.

Kas toimetamine sotsiaalmeedias on su täiskohaga töö? Kas teenid sellega piisavalt, et kõik arved ja muu vajaliku makstud saad?

Jah, see on täiskohaga töö ning maksan sellega kõik arved täielikult. Lisaks konsulteerin ma erinevaid ettevõtteid ja eraisikuid sotsiaalmeedia turunduse valdkonnas ning aitan neid paljudes teistes projektides, mis hõlmavad reklaamindust, turundust ja ürituste korraldamist. 

Näiteks, kui ma lahutasin oma eksabikaasast, hoolitsesin ma oma poja eest üksinda ning tegin seda kõike täiskohaga blogimise kõrvalt.

Maija Armaneva.
Maija Armaneva. Foto: Erakogu/ Maija Armaneva

Mida hindad kõige enam on töö juures? Kas on ka midagi, mis teeb selle raskeks?

Kõige parem on see, et saan ise valida, kellega ma koos töötada soovin. Ma saan teha seda, milles olen tõeliselt kirglik – olen muutnud oma hobi äriks. 

Igal töökohal esineb raskusi. Minu puhul on need pikad töötunnid argipäevadel, aga ma üritan seda tasakaalustada sellega, et olen mõnel päeval sotsiaalmeediast eemal – tavaliselt on sellisteks päevadeks laupäevad.

Millist nõu annaksid sa inimesele, kes soovib samuti alustada näiteks blogimisega?

Esmalt tuleb leida oma nišš. Kirjuta teemadel, milles oled ekspert. Selleks, et saada edukaks, tuleb teha väga kõvasti tööd. Ole väga professionaalne, see on meie valdkonnas väga suur probleem.

Mis oleksid sinu kolm nõuannet, kuidas luua edukas sotsiaalmeediaplatvorm?

Esiteks, loo oma nišš. Teiseks, tooda kvaliteetset sisu, millel on ka lisaväärtus. Kolmandaks, suhtle oma jälgijaskonnaga.

Sotsiaalmeedias kipuvad asjad olema täiuslikud. Mis sa arvad, kas see on kuidagi ohtlik just nooremale jälgijaskonnale?

Minu jälgijaskonnaks on täiskasvanud inimesed ning nemad on elulähedasemad. Isiklikult ei lisa ma ka pilte, millel oleks näiteks mu nina või keskkoht retušeeritud. Minu jaoks teeb pildi täiuslikuks õige filter. See on ka kõik.

Maija Armaneva.
Maija Armaneva. Foto: Erakogu/ Maija Armaneva

Millised väärarusaamad sinu eriala kohta on enim levinud?

Kõige enam väärarvamusi tuleb nendelt inimestelt, kes panevad meid kõiki ühte kategooriasse: kõik, kellel on Instagramis enam kui 1000 jälgijat, on kohe blogijad või sotsiaalmeedia mõjutajad.

See on nagu võrdleks Beyonce't noorte artistidega, kes alles alustavad oma karjääri. Meil on sama lugu: on blogijad, kes teevad seda hobi korras; blogijad, kes alles kasvavad ja blogijad, kes teevad seda professionaalsel tasandil. Meid kõiki ei ole vaja ühe nimetaja alla paigutada.

Tagasi üles