Inglasest rokk-kitarrist Eric Clapton müüb kerge kopika eest oma Ferrari

Elu24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eric Claptoni Ferrari 612 Scaglietti
Eric Claptoni Ferrari 612 Scaglietti Foto: AFP / Scanpix

Oksjonile on pandud rokkmuusika legendi endine auto, Ferrari 612 Scaglietti. Auto uus müügihind on kolm korda odavam selle alghinnast.

Paljude tehnikaseadmetega on ikka nii, et aja möödudes toote hind kuludes langeb. Hinna languses mängib rolli ka firma poolt turule paisatud uued tooted ja konkurentide tegevus.

Autosaate «Top Gear» kohaselt kaotab aastas kõige enam oma väärtusest Itaalia autotootja Alfa Romeo. Saate hinnangul võib auto ainuüksi aastaga kaotada kuni 20% oma alghinnast. Ja kui arvestada, et keskmine Alfa Romeo maksab u 40 000 naela, siis on 20% langus päris suur.

Eric Clapton.
Eric Clapton. Foto: SCANPIX

Eric Claptoni Ferrari 612 Scagliettiga on sarnane lugu. Või noh, peaaegu. Rokkar ostis Ferrari 2004. aastal 180 000 naela eest, kuid nüüd, 14 aastat hiljem, on paugupilli hind «vaid» 55 000 naela. Väga suur hinnavahe.

Eric Claptoni Ferrari 612 Scaglietti
Eric Claptoni Ferrari 612 Scaglietti Foto: AFP / Scanpix

Hinnavahe on lausa nii suur, et hakka lausa mõtlema, kas asi on seda väärt. 

Clapton oli auto omanik neli aastat enne kui ta selle uuema mudeli vastu välja vahetas.

Eric Claptoni Ferrari 612 Scaglietti seest
Eric Claptoni Ferrari 612 Scaglietti seest Foto: AFP / Scanpix

Ferrari 612 Scagliettil on 5,7 liitrine V12 mootor. «Itaalia hobune» kiirendab 0-100 4,2 sekundiga ja tippkiiruseks on 320 km/h.

Või vähemalt oli.

14 aastaga on masin usutavasti palju oma jõudluses kaotanud ja ei ole enam sama väärtuslik kui aastal 2004. 

Eric Claptoni Ferrari 612 Scaglietti
Eric Claptoni Ferrari 612 Scaglietti Foto: AFP / Scanpix

Oksjonil jääb auto eeldatavasti 55 000 - 75 000 naela (61 400 - 83 700 eurot) vahele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles