«Tantsud tähtedega» Kanal 2s pühapäeviti kell 20.35
Arvustus: rõdustseenid õhendavad tantsusaadet
Lembit Ulfsaki heeroldihääl on täpselt sama kuningliku kõlaga kui viis aastat tagasi saate «Tantsud tähtedega» esimesel hooajal. Siiski kipuvad muutuste tuuled nüüd murendama reitingute lipulaeva tuledesära.
Mäletatavasti läks mullu, kui võidu saavutas juuksur Liina Vahter, osalejate kahvatuvõitu nimekirjast johtuvalt käibele kalambuur «Tantsud tundmatutega». Vanameister Ants Tael teatas enne tänavust hooaega, et talle on kohtunikutööst küllalt.
Sellises seisus vajab saade uuendusi, ka formaadis. Peamiseks neist on tänavu esinejate tagakambri ehk green room’i uus asukoht otse rõdul, peaaegu publiku silma all, eesmärgiks ilmselt salapära ja glamuur publikule nähtavamaks teha. Paraku jääb nii salapära vähemaks.
Tugevalt esilolevaks motiiviks saates on praegu osaliste treppidest üles-alla tõttamine ja saatejuhtide vaimukusele pretendeerivatele küsimustele vastamine, tantsu etendamisele tantsupõrandal jagub ruumi vähevõitu. Show on muutunud läbipaistvamaks, kuid nii ka õhemaks ja ajuti tundub, et lausa lahjemaks.
Avatuma ruumilahenduse paneks paremini tööle, kui oleks näha, et green room’is avaneks mingi teine vaateväli, mis eristuks tantsupõrandal nähtavast. Hästi kasutas rõdupositsiooni eelmises saates Jan Uuspõld, maalides meeleolupildi trennisaali juhtumistest, mille peale saalist naerupahvakuid kostis. Ilmselt seetõttu, et loo kuulamisel oli ruumi kujutlusvõimele. Ehtsalt mõjuvad ka Anna Levandi trennisaaliintervjuud.
Taela puudumine on mõjutanud žüriipaneeli fookust. Kui enne andsid tema ja Merle Klandorf tuld otse tantsukunsti bastioni rinnatiselt ja Taela lause «Aga muidu oli kena tants» mõjus megakiitusena, jääb praegu mulje, et kohtunikud räägivad nii tehnikast kui ka muust läbisegi.
Kuna külaliskohtunikena on tänavu üles astunud nii endised tantsustaarid kui ka endised tantsuõpetajad, suureneb hinnatavate kriteeriumide virvarr veelgi.
Tänavustest uuendustest võib plusspoolele kanda esmakordselt tantsukavva jõudnud argentina tango ja formatsioontantsu, kus paarid pidid tantsima sünkroonis.
Iga saade muutub ajas tahes-tahtmata ja produktsioonitiim on püüdnud muutuste tuules püsida. Kuid uued formaadielemendid tuleks selgemalt ja sisukamalt välja mängida, samuti ootaks suuremat otsustavust kogu terviku juhtimisel. Nagu märkis omal ajal filosoof Aristoteles, on tervik suurem kui osade summa. Tantsusaate uute osade ansamblisse sulandumisel on veel küllalt palju arenguruumi.