Täna, 30. juulil avaldati uurimisraport kadunuks jäänud Malaysia Airlinesi lennuki koha, mis kadus 8. märtsil 2014 lennul Malaisiast Kuala Lumpurist Hiinasse Pekingisse.
Vandenõuteoreetikud: lennu MH370 kadumise taga oli midagi maavälist
Lennujuhtimiskeskus kaotas lennu MH370 pilootidega kontakti kell 1.22 Malaisia aja järgi, kui lennuk oli lendamas Malaka väina suunas, olles kursilt kõrvale kaldunud, teatab express.co.uk.
400-leheküljeline lõppraport ei andnud vastust, mis lennuki pardal juhtus ning mis sai pardal olnud 227 reisijast ja 12 meeskonnaliikmest, kuid vandenõuteoreetikud on veendunud, et Boeing 777 kadumise taga olid maavälised jõud.
Teoreetikute andmetel said piloodid ja lennujuhtimiskeskus krüpteeritud sõnumi, mille allikas on seni teadmata. See sõnum koosnes reast tähtedest ja numbritest.
Vandenõuteoreetikute kohaselt kasutasid nad sõnumi lahtimuukimiseks NATO koode ja leidsid, et oli selles oli hoiatus lennukit ohustavate tulnukate kohta.
Sõnumis oli numbrikombinatsioon 042933964230, mis osadeks võttes on 04 29 33 96 42 30 ning kui seda guugeldada, siis saab vastuseks Indoneesia Sumatra provintsi pealinna Medani koordinaadid. See Indoneesia provints asub Malaisia lähedal.
Teoreetikute arvates saadeti ohule viitav sõnum seega Medanist.
Samas on ka neid, kelle arvates ajavad need internetiteoreetikud odavat kuulsust taga, tehe seda lähedasi kaotanute arvelt.
Kriitikute arvates ei leitud Boeing 777 neli aastat kestnud rahvusvahelistest otsingutest hoolimata selle tõttu, et lennuk kukkus mingi tehnilise rikke, pilootide vea või terrorirünnaku tõttu India ookeanis väga sügavasse kohta.
Austraaliast läände jääva India ookeani alalt leiti paar lennukitükki, mis tõenäoliselt on pärit kadunud Boeing 777 küljest.
Malaysia Airlinesi lennuki kadumise uurimisgrupi juhi Kok Soo Choni sõnul ei oska nad öelda, miks lennuk kadus, kuid kui ilmneb uut materjali, võidakse lennukit taas otsima hakata.
Lähedasi kaotanute teatel ei ole nad lõppraportiga rahul, sest nad ei tea ikka, mis nende kallitega juhtus.