Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Kuidas saab kõige kiiremini lennuki reisijaid täis?

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Kuidas saab kõige kiiremini lennuki reisijaid täis?
Kuidas saab kõige kiiremini lennuki reisijaid täis? Foto: SCANPIX

USA astrofüüsik leidis viisi, kuidas lennuk kõige kiiremini reisijatega täita.

Illinoisis asuva osakesteuurimise keskuse Fermilabi teadlane Jason Steffen tegi arvutimudeli, mille abil ta katsetas mitut lahendust, kuni jõudis õigeni, kirjutab Helsingin Sanomat.

Steffeni mudeli järgi täidetakse lennuk nii, et alustatakse tagaosast ning üle ühe rea. Esmalt täidetaks aknaalused kohad. Kui iga teine rivi on täidetud, algab uus täitmiskord, mil täidetakse vahele jäänud read.

Kõige viimasena täidetakse vahekäikude juurde jäävad kohad. Sellel viisil saavad inimesed oma pagasi panna pagasikasti üheaegselt.

Steffen avaldas selle avastuse ühes lennundusajakirja juba 2008. aastal. Nüüd kerkis see taas esile, kui USA teleprodutsent tahtis seda katsetada 72 vabatahtlikuga, kas see tegelikult ka toimib.

Tavaline «tagumine osa» esmalt ei andnud soovitud tulemust. Lennuk täitus kuue minuti ja 54 sekundiga.

Juhusliku kohtadevalikuga läks paremini – selleks kulus neli minutit ja 36 sekundit.

Kuid Steffeni viis oli parim, lennuki täitmiseks reisijatega kulus kolm minutit ja 36 sekundit.

Lennufirma American Airlines võttis selle niinimetatud Steffeni süsteemi kasutusele mais.

Tagasi üles