Seekordses TV3 tarbijasaates «Kaua võib!» püüdis Aivar Riisalu aidata majaomanikku, kelle keldris uputab juba pikka aega katkiste torude tõttu.
Kaua võib üks kelder uputada?
Katkiste torude saaga
Katrini vanemad kirjutasid aastaid tagasi alla lepingule Tallinna Veega, kuid varsti oldi tal ukse taga ja öeldi, et lepingut ei ole ja neil pole ka kohustust veega varustada. Siis määriti neile kaela veetorud, mis on täpselt linnatänava all ja mida Kristel nüüd hooldama peab.
Paraku polnud tal õigust nõuda torustiku ümber turvatsooni ning sealt läheb üle linnatransport ning kaevandanud on mitmed suurettevõtted. Kristel usub, et osaliselt selle tõttu on torud nüüd katki ja kanalisatsioonikaev ning tema kelder vett täis. Torud on umbes, mõnikord on õnnestunud need lahti ajada, kuid Kristeli kannatus on katkemas.
Tallinna Vesi pakkus lahenduse, et nemad saadavad sinna kaamera, mille tund maksis kaks aastat tagasi 700 krooni. Nad ütlesid, et kui toru on terve, võtavad nad selle üle, aga kui katki, siis peab omanik selle ise ära vahetama. Nad pakkusid ka remonti tingimusel, et Katrin maksab selle kinni.
Kommunaalametist öeldi, et tegemist on vaidlusega kinnistuomaniku ja Tallinna Vee vahel. Lahendus olevat lihtne, eratorud saab anda üle Tallinna Veele ja selle jaoks ei ole muud vaja, kui uurida, milline nende olukord on. Kui on katki, peab omaniks ise korda tegema.
Riisalu ütles kokkuvõtteks, et tahaks loota, et osapooled maha istuvad ja sasipuntra lahti arutavad. Pärast saatetegijate külaskäiku kutsus majarahvas sibiauto, kuid toru oli täiesti liiva täis ja ilmselt ei jäägi muud üle, kui tänav lahti kaevata.
Häda maamaksuga
Üks Tallinna pere on maamaksu lausa topelt makstud. Maie elab poja nimel olevas majas ning too ütles, et kuna tema kasutab, peab ta maksu ise maksma. Maie maksis esimese maksu ära ning mitu kuud hiljem selgus, et poeg oli selle juba ära maksnud.
Maie soovis nüüd oma osa tagasi saada.
Maksuametist selgitati, et see raha on läinud poja arvele ettemaksuks ja seda raha saab avaldusega tagasi nõuda ainult poeg ise.
Turumajanduse varjuküljed
Carmen tellis juuli lõpus seinakapi ja maksis ka raha täielikult ära. Ta käis vahepeal reisil ning tagasi tulles selgus, et pood on vahepeal kinni pandud.
Carmen sai tarbijakaitsest numbri, millele jättis teate, et on käinud tarbijakaitses ning järgmiseks läheb televisiooni. Selle peale siis reageeriti, vabandati ning öeldi, et ärgu muretsegu, pood tegutseb teises kohas.
Kappi aga talle ei toodud ning detsembri alguses otsustas kohale minna ja seda poodi polnud ka seal enam olemas.
Riisalu helistas Hansamööbli juhatajale, kes ütles, et firma on pankrotistunud ning kümne päeva pärast määratakse haldur.
Carmen pidi tunnistama, et turumajandus on jõudnud ka temani ja ilmselt ta seda kappi kunagi kätte ei saa.