Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

Hõbelusikas parimale söögikohale!

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Elu24
Copy

Alates septembrist 2011on kõigil toitlustusasutustel võimalik kandideerida Hõbelusika auhinnale.

Esimese vooru hindamine algab septembrist ja kestab novembrini. Finaali pääsenud võistlevad edasi 15. novembrist kuni aasta lõpuni. Hindamistulemusi hoitakse konfidentsiaalsena kuni auhindade kätteandmiseni pidulikul galaüritusel.


Hõbelusikas 2011 auhinnakategooriad:

Parim restoran - võistlevad restoranid, kus väga hea toit, teenindus ja mõnus atmosfäär on stabiilselt pakkuda.

Parim pererestoran - võistlevad restoranid, kus on oluline, et ennast tunnevad hästi nii noored, kui vanad. Tunnustatakse söögikohti, kus mõistetakse, et kahvel ei sobi kõigile ja söögiriistad võivad tihti laua alla ära kaduda. Koht, kus teenindajad tulevad juba enne selle peale, et kui parasjagu joonistada või meisterdada ei saa, võib igav hakata.

Parim etniline restoran – autentse köögiga söögikoht

Parim pubi - võistlevad nii pubid kui ka trahterid. Ikka need, kes on tublimad õlleserveerimise kunstis. Oluline on, et söögikoht peab oluliseks ka seda, et erinevaid õllesorte pakutakse õige temperatuuriga ja erinevatest klaasidest.

Parim kohvik - kõik kohvikud, kus on mõnus aega veeta tass kohvi või teed juues. Olemas peab olema ka menüü, millest kehakinnituseks midagi meelepärast valida.

Parima Teenindus või Teenindaja, kelle pärast tuleme ikka ja jälle tagasi.
Selles kategoorias hinnatakse teenindavat personali, kes on teadlik pakutavast ja suudab oskuslikult sobitada vein pakutavate roogadega. Klient ei ole tihti asjatundja küll aga meeleldi õpib midagi uut ja huvitavat peale asjatundja külastamist. See kategooria avaldab lugupidamist neile, kes on targemad veinidepakkumise ja toidu sobitamise kunstis, kui nende kliendid.

Parimaks kokaks valitakse meister, kelle kuningriigiks on köök.

Üllatusauhind läheb aasta toiduelamuse pakkujale.

 

Kuidas valitakse parimaid söögikohti?

Hõbelusika saamiseks peab restoran läbima põhjaliku hindamise. Poolesaja küsimusega hindamisankeedid arvestavad söögikoha eripära. Kaheksa kuu jooksul hindavad ettevalmistuse saanud audiitorid juhuslike külastuste põhimõttel söögikohti üle Eesti. Hindamisprotsessi koordineerib Silver Panel, mis on loodud žürii funktsiooni täitma.

Silver Panel´i liikmeteks on: Joakim Helenius, Priit Kessa, Tiiu Järviste, Kristina Seimann. Nende koordineerida on salapärased külastajad (mystery diners) ehk inimesed, kes on restoranides tavakülalised, kuid ei tohi olla seotud ühegi söögikohaga.

Anu Laineste ja Margit Kirsipuu kanda jääb Silver Panel ja  MTÜ tegevuse administreerimine ja juhtimine.
 

Kõik Hõbelusika konkursil osalevad restoranid saavad tasuta ja sõltumatu statistilise tagasiside selle kohta, kuidas nende restorani või kohvikut hinnati üle 50 erineva hindamiskriteeriumi osas, mis võimaldab võrrelda nende teenusele pandud hindeid samas kategoorias osalevate konkurentide tulemusega (kaalutud keskmine) .

   

Mittetulundusühing Gastronomy Awards Society of Estonia loodi 2004. aasta juulis.

Hõbelusika konkursiga soovime väärtustada meie suurepärast toidukultuuri ning tunnustada teenuste kvaliteeti Eesti restoranimaastikul ning ühtlasi anda ka konstruktiivset tagasisidet. Aastad on näidanud, et konkurss paneb toitlustusettevõtted pingutama ikka selleks, et pakkuda kõrgtasemel toiduelamusi nii kodu kui ka välismaistele toidukultuuri nautlejatele.

 

Märksõnad

Tagasi üles