Klaperjahil jäid masinad savisse toppama

Et enne võistlust sadas vähe vihma, oli rada kuivem ning savi muutus raskeks. Seetõttu oli mitmetel masinatel raskusi raja läbimisega.

FOTO: Arvo Meeks/ Valgamaalane

Klaperjahi rada osutus osale masinaklassidele raskeks, mistõttu korraldajatel tuli ajakavas teha mitmeid muudatusi. Kõneainet pakkus seegi, et raja lähedusest leiti kaks miinipilduja miini.

Tänavuse Klaperjahi üks korraldajatest Imre Heinsaar rääkis, et võistlus möödus ootuspäraselt. «Ilm oli ilus, järelikult oli kõik hästi,» sõnas Heinsaar. Tema sõnul on selle spordiala puhul üsna tavapärane, et ajakavas võib esineda viivitusi ja muudatusi.

«Iial ei oska arvata, missugune rada saab olema. Tulnuks rohkem vihma, oleks muda olnud pehmem ja kergem ning saanuks paremini sõita, aga savi oli väga raske,» selgitas Heinsaar ja lisas, et kui vett on rohkem, siis savi on kergem ja pehmem. «Savi oli selline nätske.»

Rahulolu rajaga sõltus võistlusklassist

Heinsaare arvates oli huvitav, et kui nõrgemate võistlusklasside masinad sõitsid mõnest kohast kenasti läbi, siis justkui klass kõrgemad autod jäid toppama. Näiteks TR-1 klassi võistlejad jäid tema sõnul rajaga rahule. «Nad ütlesid, et rada oli täpselt see, mis pidi olema,» rääkis korraldaja, lisades, et TR-1 jaoks oli tänavune rada dünaamilisem, vintsimist oli vähem ning ringiajad olid kiiremad.

Rahulolu rajaga aga sõltub jällegi klassist, kus võisteldi. «Seda on natuke raske öelda, aga üldiselt ikkagi jäädi rahule,» lausus Heinsaar.

Samas ei osanud Heinsaar veel öelda, kui palju oli võistlusel pealtvaatajaid. «Need arvud ei ole veel kokku löödud,» selgitas ta ja lisas, et käesoleval nädalal peaks pealtvaatajate arv siiski selguma. Esmaspäeva õhtuks polnud korraldajad veel Piletilevist tagasisidet saanud.

Koos Vello Ruhnoga TR-1 klassi võitnud Indrek Nikker ütles pärast võistlust, et muljed on positiivsed. «Rada oli hea, kiire,» sõnas ta ja lisas, et saavutas kõigi aegade parima tulemuse. «Konkurents oli hea, seltskond samuti,» lausus Nikker.

Nikker on Klaperjahil juba mitmeid kordi osalenud ning nüüd lõpuks ka enda klassi võit käes. «Järjekindlus viib sihile,» rääkis ta. Tema sõnul ei olegi tegemist mitte niivõrd autode, kuivõrd garaažide võistlusega. «See tähendab, et võidab see, kes on ehitanud endale parema masina.»

Ta rääkis, et ettevalmistusele kuluv aeg sõltub sellest, kui palju auto eelmisel võistlusel kahjustada sai. «Antud juhul kulus mul viis tööpäeva,» ütles Nikker. Samas Klaperjahil jäi tema masin praktiliselt terveks. «Üks relee on vaja vahetada ja esituled – see on meie jaoks peaaegu et mitte midagi.»

Leitud miinid tehti kahjutuks

Imre Heinsaar kinnitas ka seda, et võistluse alalt leiti kaks 82millimeetrist miinipilduja miini. «Koheselt kutsuti päästemeeskond kohale, miinid viidi ära ja tehti kahjutuks,» sõnas Heinsaar.

Päästeameti pressiesindaja Martin Vallimäe sõnul saabus demineerijatele teade miinist pühapäeva õhtul kell 17.55. «Miin leiti raja äärest valli seest ning sündmuskoha kontrolli käigus leiti veel teinegi miin,» selgitas Vallimäe.

Tema sõnul oli tegemist Nõukogude armee miinidega, millel olid sütikud küljes ja mis olid laenguga ehk lõhkemata. Miinid olid Vallimäe kinnitusel transpordiasendis – sellisel kujul nagu neid ühes kohast teise viiakse. «Päris puudutuse või koputamise peale need õhku ei lenda,» sõnas päästeameti pressiesindaja, kuid lisas, et igasugune sõjamoon on kahtlemata ohtlik.

Ta rõhutas, et leidjal ei tasu ühtegi sellist eset puudutada, vaid tuleb koheselt teavitada päästeametit helistades hädaabinumbrile.

Parimad:

Turismiklass
Võitis võistkond Raider

ATV
1. Hendrik Laur
2. Sarvik Team
3. Toivo Ivainene

Enduro
1. Ahti Piirak
2. Krister Kõks
3. Nisu Uuno        

Veoautod
1. Matu
2. Vahemetsalne
3. Janis LV

ATV-juunior
1. Karl-kristjan Kajak    
2. Kurvits Patric    
3. Robert Lihtsoo    

TR-1
1. Imemehed
2. Maasturid    
3. Carservice    
   
4 × 4 vaba
1. 417                
2. 4 x 4 Shop
3. 4 x 4 Sport.lv    
   
TR-3
1. Mezi.lv   
2. Novators   
3. Külakurnajad    

TR-2
1. Star Team   
2. Visahulkur   
3. Palms

Tagasi üles