Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734

“Plektrum” algab NYYD kvarteti ja visuaalse kunstiga

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Andris Tammela
Copy
Mulluse "Plektrumi" plakat Tallinna linnapildis.
Mulluse "Plektrumi" plakat Tallinna linnapildis. Foto: TOOMAS HUIK/PM/SCANPIX BALTICS

Tänavu 8. septembril toimub festivali “Plektrum" avaüritus Estonia kontserdisaalis, kus kantakse ette kujundeid ja heli loov audiovisuaalne kontsert “Bareljeef”.

Festivali infojuhi Dagmar Reinolti teatel on “Plektrumi” avaürituse näol tegu Eesti-Saksamaa ühisprojektiga, millel esinevad Nathan kvartett Saksamaalt koos Eesti NYYD kvartetiga, mis on alles jäänud omaaegsest NYYD ansamblist.

Peale selle pianist Marrit Gerretz-Traksmann ja visuaalse poole eest vastutab Emer Värk.

Kontserdil tuleb esitusele Eesti ja Saksa nüüdisheliloojate looming. Esiettekandele tulevad Malle Maltise ja saksa helilooja Daniel Smutny uudisteosed, samuti Jüri Reinvere, Toivo Tulevi, Arvo Pärdi ja sakslase Reinhard David Flenderi teosed.

Kontserdi idee pärineb Hamburgi uue muusika kontserdisarja “Happy New Ears” loojailt Helmut Butzmannilt ja Lars M. Clasenilt.

“Kava on koostatud nii, et anda publikule helidiskursus läbi muusikaliste struktuuride ja täita ruum jõulise ning visuaalse rännakuga helide maailma,” seletas Reinolt. “Kontserdi nimetus “Bareljeef” tuleneb omaette tähendusest, mille loob esitatav audiovisuaalne kava. Loodav heli- ja pildikeel on kui bareljeef, mis sulandub Estonia sammaste vahele.”

Bareljeef omakorda on infojuhi seletusel igavikuline märk, mälestus, milles kandub edasi vallanud analüütiline aja süntees, kus ei ole ühte aega, ei hetke, ei olemust. Bareljeef suhtleb kuulaja mälupildiga, mis tekib muusikalisest kogemusest ja kõnnib temaga kaasa pärast saalist väljumist.

“Plektrum” on üheksandat korda toimuv festival eesmärgiga esitleda ja mõtestada inimese, tehnoloogia ja tänapäeva kultuuri kokkupuutepunkte.

2009. aastal alustas “Plektrum” teemaderingiga. Nii keskenduti esiteks virtuaalreaalsuse temaatikale “Kas sa elad reaalsuses?”. 2010. aastal tutvustas festival Eesti publikule robotit kunsti ja kultuurinähtusena hüüdlasega “Kas sa armastaksid robotit?”. Tänavu jõuab “Plektrum” virtuaalelu ja tehisintellekti juurest tagasi elu eksistentsi küsimusteni, esitades väljakutse teemaga “Elu?”.
 

Märksõnad

Tagasi üles