Põgusalt saaki läbi lapates avastasin pettunult, et polnudki Onu Bella piibel vol. 2. Kaotasin klotsi suhtes hoobilt igasuguse huvi ja mõtlesin korraks, et kingiks kohe kellelegi edasi - vähem tassida. Markol polnud aga kotti ja ta hakkas ilmselgelt juba liiga täis ka jääma. Ei olnud mõtet talle raamatut ära kaotamiseks lükata ja nii maandus see mu fotokoti arvutisahtlis. Alles kolmandal päeval peale Rabakalt koju jõudmist jäi kotti tühjendades raamat uuesti näppu. Läks veel mõni päev enne, kui ta lõpuks lõdvast uudishimust aetuna kätte võtsin. Siis sain ka pihta, et autor polegi mulle ERKI aegadest tuttav, praegune kunstiteaduste doktor ja kunagine jõhker elumutt Kartin Kivimaa, vaid hoopis keegi (mulle) täiesti tundmatu Evelin Kivimaa. Silmitsesin piredalt lääget kaanekujundust, sõnasin mõttes Mart Juure eeskujul «oeh" ja nuusutasin automaatselt papusid. Oli tunda aimatavat fekaalilõhna. Pesupulk ninale ja hakkasin lugema.
Lost generation Eesti moodi
Peab tõdema, et algus oligi üsna masendav. Ma pole oma elus enne seda raamatut vist ühtki naistekat mäluma juhtunud. Igatahes keris paarikümne esimese lehekülje juures üles esteetiline piinlikkustunne, mida vürtsitas sinisilmselt antud lubadus retsekas kirjutada. Mul on paraku masohhistlik harjumus antud sõna pidada - seega jätkasin teksti omastamist. Veider, aga peale kehvakest algust sai lugu tasapisi nagu mingi hoo isegi sisse. Ei taha sellega öelda, et hakkasin kogema kirjanduslikke multiorgasme, kuid hajameelse pärastlõunase nokunäppimisega kiskus juba võrreldavaks. Tasapisi hakkasid tegelaskujud välja joonistuma ja liha luudele saama ning raamatus kirjeldatud kommuuni elukurvid ei tundunud enam purjus jalgratturi külavahelise vänderdamisena. Mälusoppidest rabelesid pinnale üsna adekvaatsed paralleelid enda elust, võimalike prototüüpide näod ning häälekõlad. Film hakkas kuidagimoodi ragisedes jooksma. Et olen pildistanud kõik Rabarockid alates esimesest ja hulgaliselt muid suviseid festivale, siis äratuntavusi jagus. Meenusid enda personaalsetele jooma-mitmepäevakutele järgnenud rebestavad kõrvetised, piinavalt kihelevad päikesepõletused, hommikusest oksendamisest, suitsulehast ja alkoröhatustest tiined suuaroomid ning koidueelsed uimastavad vitulõhnad. Õnnestunud ja ebaõnnestunud pohmakepid. Ringitõmbamiste käigus kaotatud asjad. Hetked, mil iha meeltega ära märgitud emase vastu on suurem kui ükskõik, milline kujutlusmaailma poolt silme ette manatav edu ja nodi. Ammu unustatud elevus koju grammeri poole kapates, kaenla all plaadimäelt nädalaks laenuks saadud väljamaa vinüülid. Esimene, kogu stipi eest ostetud päris oma krõbisev Frank Zappa LP 80-te keskel. Lolli vahetusega käest lastud 1970. aasta Affinity originaal, mis hiljem kataloogidest kontrollimisel über-rariteediks osutus. Enda esimene festival - 1988. aasta Rock Summer ja sellel esinenud PIL. Jaaa-niii-eeedasi. Suures laastus kõik see, millest ka «Armunäljaste festivalis» juttu tehakse. Olen täiesti juhuslikult ise samuti melomaniakk.