Kanadalane Douglas Bevans müüs «salendavat» vorstivett uurimaks, kui kergeusklikud on inimesed ja millised on nende tarbimisharjumused, mida igal sammul mõjutavad reklaamid.
Kas maailma kõige suurem tarbijate petmine? Kanadalane müüs «salendavat» vorstivett (2)
Vorstivee reklaami kohaselt aitab see vesi kaalu langetada, parandab ajutööd ja noorendab nahka, teatab newsweek.com.
Bevans tutvustas oma uudistoodet sel kuul Vancouveris toimunud Car Free Day festivalil, kuhu ta oma müügiputka püsti pani. Pudel «salendavat» vorstivett maksis 37,99 Kanada dollarit (natuke alla 25 euro).
Tegemist oli klaaspudelitega, milles oli filtreerimata vesi koos hot dogi vorstiga. Bevansi teatel müüs ta festivalil ära 60 liitrit sellist vett.
Bevansi tootevalikus olid veel vorstivee huulepalsam, keha- ja suusprei.
«Mind abistasid selle loomisel ja ellu viimisel mitmed inimesed, keda samuti huvitas tarbijate käitumine. Saime tooted, mis paistsid tänapäevased ja eksklusiivsed,» lausus kanadalane.
Bevans selgitas, et oli ka neid, kes ta vee «tervislikkuses» kahtlesid ja neil inimestel oli õigus, sest sel veel ei olnud mitte mingeid salendavaid ega ravivaid omadusi.
Kanadalase sõnul on pudeli etiketil väga väikeste tähtedega kirjas, et ta eesmärk on uurida, kuidas inimesi tervise- ja salendustoodetega petetakse.
«Vorstivee eesmärk oli panna inimesed kriitiliselt mõtlema ja nägema, mida reklaamides tegelikult öelda tahetakse ja mitte uskuma kõike, mida ette söödetakse,» lausus Bevans.
Bevansi sõnul läks ta sotsiaalne uuring maksma 1200 dollarit ning ta loodab, et need inimesed, kes ta toodet nägid või ostsid, ei ole «supertoodete» suhtes enam nii kergeusklikud.
Umbes samasugune katse tehti kolm aastat tagasi USAs Californias, kus müüdi vett, milles oli paar tükki sparglit ja ka siis kiideti, et tegemist on kehakaalu vähendava veega.
USA tarbijakaitse sekkus ja see toode võeti üsna kiiresti müügilt.