Psühholoogiaajakiri tahab täita tühimiku

Hendrik Alla
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ajakiri Psühholoogia Sinule peibutab meeslugejaid Jüri Naela eneseotsingutega.
Ajakiri Psühholoogia Sinule peibutab meeslugejaid Jüri Naela eneseotsingutega. Foto: Laura Oks

Värskelt ilmunud Psühholoogia Sinule loodab lähemate aastate jooksul tõusta Eesti suuremate ajakirjade hulka. Vastutava väljaandja Taivo Paju sõnul peab psühholoogiakuukiri täitma seni Eesti ajakirjanduslettidel haigutanud tühimiku.


Kellele on Psühholoogia Sinule suunatud?

Sihtgruppi kuulume me kõik – inimesed, keda huvitavad suhted teiste inimestega, oma lähedastega. Inimesed, kes püüavad natuke rohkem aru saada iseendast – miks me just niimoodi käitume ja mõtleme, milliseid valikuid elus teeme? Kümme aastat Directori kirjastamist andis meile selle veendumuse ja praegu tundub, et panime täppi.

Eestis on juba kümneid kuu- ja nädalaväljaandeid, kus neid teemasid pidevalt käsitletakse, eeskätt naistele mõeldud žurnaalid.

Nendes ajakirjades käsitletakse psühholoogiaprobleeme üksikutes rubriikides, aga meil on selleks kogu ajakiri. Me räägime teemad rohkem lahti, sest selleks on meil rohkem ruumi. Tavalises naistekas on ju vähemalt kolmandik kostüüme. Teiseks oleme kaasanud psühholoogid. Lühikese aja jooksul on välja kujunenud psühholoogiaharidusega kaasautorite ring.

Avanumber on pühendatud meestele, isegi kaanel on Jüri Nael. Kas sama suund jätkub ka järgmistes numbrites?

Jah, osa meie teemasid on kindlasti eeskätt meestele suunatud.

Mehed ei kipu tavaliselt eriti palju sedasorti ajakirju ostma.

Tegelikult võib rahul olla ka siis, kui psühholoogiaajakirja ostavad naised ja mehed seda loevad. Aga samas, ajakirjanduses on palju müüte, näiteks et mehed ei loe ajakirju. 30–40-aastaste meeste jaoks on suhted märksa tähtsam teema kui kümme aastat tagasi, paljud mehed tegelevad eneseotsingutega. Olen veendunud, et suur osa lugejatest saavad olema mehed. Ei julge öelda, et suhe on 50:50, aga kindlasti rohkem kui 80:20.

Esimese numbri sisukord näitab, et kirjutajateks on suures osas naised. Milliste kaasautorite kirjutisi võib lähemates numbrites oodata?

Nende teemade populariseerimise koha pealt on naised osavamad. Kuna meie käsitluslaad on lihtne, kartsime, et psühholoogiavaldkonna tipud jäävad kõrvale. Meie rõõmuks tulid nad kaasa, järgmises numbris võib lugeda näiteks Imre Rammuli ja Kätlin Konstabeli kirjutisi.

Me ei kavatse jääda nišiajakirjaks. Usun küll, et aasta pärast võiks Psühholoogia Sinule olla Eesti massiajakirjade hulgas, nii 15 000 tellijaga.

Uus ajakiri
Psühholoogia Sinule

•    Peatoimetaja Ulvi Tüllinen
•    Väljaandja: OÜ Director ja Partenerid
•    Ilmub kord kuus, esimene number mais 2011.
•    Hind 2,95 eurot

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles