«See oli halb komöödia!» kritiseerib telemees Postimehele noore Eesti režissööri Triin Ruumeti menufilmi «Päevad, mis ajasid segadusse»
Vana telepeer Toomas Kirss materdab noore põlvkonna talente
«Film algab sellega, et auto käib üle katuse. Siis ta jookseb järve äärde, (Juhan) Ulfsak annab talle oma dressid selga,» pilkab muljetavaldava telekogemusega produtsent Toomas Kirss Ruumeti 90ndatest kõnelevat hittfilmi.
Kirss toob samas intervjuus välja Tiit Ojasoo kui loomeinimese, keda põhjuseta rünnatakse. Vaatamata sellele, et Ojasoo loome on toonud Eestile kuulsust, ikka vingutakse. Noore Eesti režissööri debüütfilm «Päevad, mis ajasid segadusse», mis on saanud eripreemiaid Tsehhi ja Valgevene filmifestivalidel, ei näi aga tõsiseltvõteava loometöö hulka kuuluvat.
Kirss leiab, et Ruumeti visuaalne keel on pretensioonikas ja segadusse ajav. Telemees ise kasutab sellise kunstilise segaduse vältimiseks oma sarjades ja uues filmis lihtsalt kaadritagust jutustajat. Oma kogemusest teab väärika telekogemusega režissöör, et paar selget sõna räägib kordades rohkem kui ilus pilt.
Telemees ei näita välja ka hirmu uue põlvkonna talentide pealetuleku ees ja vabandab oma üleoleva iroonia teadmatusega välja: «OK, ma olen debiilik ja ei saa aru.» Kirsi enda 90ndatel loodud rikaste elust kõnelev teleseriaal «Salmonid» on oma ajastutruu glamuuriihalusega mõjutanud tänast uut loomeinimeste põlvkonda rohkem, kui Kirss karta oskaks. Kultusseriaali staatuse saavutanud sarjas mängisid muuseas noor Merle Palmiste ja kaudunud Lembit Ulfsak.
Meenutuseks segadusse ajavaid kaadreid Triin Ruumeti mängufilmist «Päevad, mis ajasid segadusse»: