Et mai on rahvusvaheline rinnavähi ennetamise kuu, toimub Eestis teist aastat kampaania “Teksades rinnavähi vastu”, milles kutsutakse inimesi üles kandma mai viimasel reedel teksaseid ja roosat linti.
Birgit Varjun võitleb vähi vastu teksades
Kampaania pressiesindaja Kaidi Kleini teatel on kampaania eesmärk suurendada naiste teadlikkust ja rinnavähi skriiningust osavõtjate arvu ning koguda raha mammograafiabussis oleva digitaalse mammograafi ostuks. Kampaania patroon on superstaari saatest tuntud Birgit Varjun.
Varjun oli kampaania patroon möödunud aastalgi, sest lauljatari lähedaste hulgas on esinenud rinnavähki, mis ajendas teda vähiliidu kampaaniaga nõustuma.
Lauljatar soovis anda oma panuse, et teavitada Eesti naisi rinnavähi skriiningu olulisusest. Tänavu teab aga Birgit oma kogemusest, kui oluline on oma rindu kontrollida. Nimelt avastati mõni kuu tagasi Varjuni enda rinnast tükk, mis uuringute tulemusel osutus õnneks healoomuliseks kasvajaks, kuid sellegipoolest peab ta iga 5-6 kuu tagant kontrollis käima.
Neiu tahab eriti südamele panna kõikidele oma eakaaslastele, et rinnavähk ei hooli vanusest. “Rinnavähk ei ole ainult vanemate naiste probleem, üha enam puudutab see noori naisi ja isegi mehi. Eestiski on esinenud juhtumeid, kus meestel on rinnavähki avastatud,” hoiatas Birgit.
Kampaania lõppüritus toimub 27. mail Tallinna Viru keskuse aatriumis, kus toimub heategevuslik koogimüük, teksade tuunimise töötuba ja keerutada saab loosiratast. Hääle laulab õhtuseks kontserdiks lahti Birgit Varjun. Õhtu jätkub kohvikus Reval Café, kus toimub heategevuslik oksjon, mille kogu tulu läheb Eesti vähiliidule uue digitaalse mammograafi ostuks.
Kampaania “Teksades rinnavähi vastu” sai alguse 1996. aastal, mil teksafirma Lee Jeans töötajad jõudsid omavahel rääkides äratundmisele, et neid kõiki on mingil moel puudutanud rinnavähk.