Skandinaavialik esteet ja dekadent Jay-Jay Johanson, keda peetakse arglikuks dändiks ja tõelise lüüriku kangelaseks, külastab esmakordselt Eestit uue stuudioalbumi „Spellbound“ ilmumisele pühendatud turnee raames. Uute lugude kõrval esitab Jay-Jay Johanson Tallinnas ka oma tuntud hitte.
«Nutune õrnus ja ilustatud nukrus ning sillerdava kitarri ja klaverihelide inkrustatsiooniga rafineeritud trip-hop – ilu, millele on võimatu vastu panna. Kõrgema seltskonna kergemeelsetest tantsulugudest südantlõhestava sombuse nukruseni – Johanson tunneb ennast kõikjal ühtviisi vabalt. Paheline sarm, põhjamaine unistavus ja õilis väsimus,» – nii iseloomustavad Jay-Jay Johansoni loomingut muusikakriitikud. Kuigi tal on olemas kõik võimalused toota kvaliteetset kommertsmuusikat, tõusta edetabelites kõrgetele kohtadele ja pop-tähtede seas tugevalt kanda kinnitada, jääb Johanson juba viieteistkümnendat aastat järjest tagasihoidlikult kammerlikuks ja nakatavalt siiraks.
Lapsena õppis Jay-Jay Johanson klaveri-, klarneti- ja flöödimängu. Koolis hakkas mängima saksofoni ja kitarri, kirjutas muusikat kooli puhkpilliorkestrile, tantsis breiki ja mängis punkansamblis. Seejärel õppis Johanson Londoni kunstikoolis graafilist disaini ja töötas kultusväljaande «ID» kunstidirektorina. Selle kõige kõrval jõudis ta töötada ööklubides DJ-na ja vabal ajal endale täiuslikkuseni selgeks teha helisalvestustehnika.
Loomingu nüüdisaegsus on Johansonile alati olnud formaalne ja isegi juhuslik mõiste: ta viskles retro-futurismist filmimuusika kirjutamise ja maailma juhtivate moekunstnike etenduste, trip-hopist bossanova, improvisatsioonilise muusikast 80.-ndate sündipopi juurde.
Jay-Jay Johansoni esimene album «Whiskey» (1996) kujutas endast segu õdusast džässist, scratchist, trip-hopilikust atmosfäärist, bossanovast, elektrooniliste helide ookeanist ja tundeelamuslikust vokaalist. Debüütmaterjaliga tuuritas Johanson aktiivselt mööda kogu Euroopat. 1988. aastal järgnes album «Tattoo», seejärel kultusbändi Cocteau Twins asutaja, kitarrist Robin Guthriega koostöös kirjutatud «Poison» (2000). Plaat on Euroopas saanud väga head vastukaja, tõustes edetabelites kõrgetele kohtadele (näiteks hõivas album Prantsusmaa edetabelis 4. positsiooni).