Ajalehtede, raadiokanalite ning muude turunduskanalite kõrval on Eestis üha rohkem märgata trendi, kus ettevõtted otsustavad end turundada YouTube’i vahendusel. Tihtipeale on aga tegemist sisuturundusega, milles ei öelda välja, et tegemist on makstud reklaamiga.
Kes maksab youtuberitele reklaami eest raha?
Harvem kirjutatakse video tutvustusse, et see on valminud mõne firmaga koostöös, kuid videotes seda ei öelda.
Sellistena torkavad YouTube’i vaatajatele silma videod «Martti Hallik läks lõpuks tööle?» (videos esineb Circle K, video tekstikirjeldusse märgitud, et see on valminud koostöös ettevõttega, siis video vaatajatele seda ei öelda.), «YouChikid Sup Joogas» (Nõmme spordikeskuses), «YouChikid KARDIRAJAL» (FK Keskuses).
«Vaatajale peaks olema selge nii see, kui video tegemist on rahaliselt toetatud kui ka see, kui videos näidatavad/arvustatavad tooted on ettevõtetest tasuta saadud,» sõnab Estonian Business Schooli (EBS) turundusõppejõud Katri Kerem, kes on kindlal veendumisel, et YouTube’i sisuloojad ehk youtuberid peaksid avalikustama igasuguse toetuse brändide jt huvigruppide poolt.