Totaalne muutumine: Dove muutis tumedanahalise naise valgenahaliseks

Dove'i reklaam

FOTO: twitter.com

Kodukeemia- ja parfümeeriafirma Unileveri kaubamärk Dove palus vabandust Facebookis olnud reklaami pärast, millel oli näha tumedanahalise naise muutumist heledanahaliseks.

Reklaami näinud süüdistasid Dove’i rassismis ning firma tunnistas, et see reklaam sellisel kujul oli viga, edastab The Guardian.

Reklaamis on näha tumedanahalist naist, kes võtab kakaovärvi T-särgi seljast ja selle alt ilmub valge särgiga valgenahaline naine.

Kuvatõmmis Dove'i reklaamist / Reuters/AFP/AP/SCANPIX

FOTO: Reuters/AFP/AP/ScanPix

Dove eemaldas kehapiima reklaami Facebookist, kuid sellest jõuti teha kuvatõmmiseid, mis ringlevad nüüd mitmes sotsiaalmeediakanalis.

Ameeriklannast meigikunstnik Naomi Blacke, kelle kunstnikunimi on Naythemuna, oli üks esimesi, kellele see reklaam silma jäi ja kes seda rassistlikuks pidas.

Ta küsis, kas inimestele ei meeldiks see reklaam siis, kui valge naine muutuks tumedanahaliseks.

«Kindlasti ei solvuks mitte keegi. Mida see reklaam ütleb tumedanahaliste kohta? Et kehapiim muudab nad heledamaks? Ütleb seda, et inimesi hinnatakse nahavärvi alusel ja ka selle järgi, mida ühes või teises riigis peetakse ilusaks, siinsel juhtumil heledat nahka,» teatas megikunstnik.

Dove’i esindajad palusid vabandust Twitteris: «Facebooki pandud reklaam, milles nägi erineva nahavärviga naisi, ei olnud läbi mõeldud. Me ei ole seda asendanud teise reklaamiga. Palume vabandust, et see oli solvav».  

Dove'i reklaam / Twitter.com

FOTO: twitter.com

Kriitika alla sattunud reklaami kohta kirjutati Twitteris ligi 3000 kommentaari, millest enamik olid hukka mõistvad ja kritiseerivad. Paljud kutsusid üles Dove’i tooteid boikottima.

Oli ka neid, kelle sõnul on Dove ka varem teinud rassistlikke reklaame. Näiteks 2011. aastal, mil samuti tumedanahalisest naisest sai järsku heledanahaline. Selleks tuli kasutada dušigeeli.

Üks Dove'i toodetest, dušigeel

FOTO: CHRIS HELGREN/REUTERS/Scanpix

Dove’i esindajad selgitasid siis: «Reklaamis olnud kolm naist demonstreerisid lihtsalt, et see dušigeel annab pehme ja mõnusa naha. See ei olnud mõeldud rassistlikuna ega kellegi solvamiseks. Me ei propageeri rassismi».