Šotimaal Edinburgi teadusfestivalil tehtud pimetest näitas, et inimesed ei tee kallil ja odaval veinil vahet.
Pimetest: inimesed ei tee vahet kallil ja odaval veinil
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Testijate sõnul mõjuvad odavad veinid maitsemeelele samamoodi nagu kallid veinid, kirjutab BBC.
Veinide pimetestis osales 578 inimest, kellest umbes pooled suutsid kallid veinid odavatest eristada.
Herefordshire´i ülikooli uurijate sõnul näitas tulemus, et suur osa inimesi läheb veinipudeli etiketi ja reklaami ohvriks ning maksab veini eest rohkem, kui see tegelikult väärt on.
«Odav vein ei pruugi olla halvem kui näiteks kuus korda kallim vein,» laususid katse teinud.
Testis oli lai valik erinevatest viinamarjasortidest valmistatud valgeid ja punaseid veine.
Proovijate kinnitusel ei suuda algajad veinigurmaanid maitsete põhjal erinevaid veine eristada.