Kompromissitud merekarud Viktor Siilats ja Arvi Kink räägivad oma elustiilist

Elu24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viktor Siilats
Viktor Siilats Foto: Playboy Eesti

Ajakiri Playboy räägib kahe mehega, kes on edukad mitmel alal, aga õnne ja rahu leidnud just merega rinda pistes: üks neist kaatri roolis ja teine tuul purjeis.

Viktor Siilats on tuntud kui autoärimees - esimesed Tallinna tänavatel sõitnud Volvod olid just tema müüdud. Nagu oleks maismaast veel väheks jäänud, on tema hobid ja ärid laienenud. Praeguseks on temast saanud kirglik meremees, väikesadamate arendaja ja kaatriärimees.

Vastab Viktor Siilats.

Milles seisneb sadama- ja klubielu? Kas kelgitakse, kellel suurem ja võimsam?

Eesti jahtklubid on üsna auväärses vanuses, mõni on koguni sada aastat vana. Klubiliikmed on siiski nooremad ja neile korraldatakse mitmesuguseid üritusi. Sadamas on lihtsalt kombeks pärast turvalist sildumist üks drink või kaks võtta ning miks mitte ka õhtust süüa. Siis räägitakse nii vanade kui ka uute tuttavatega mereteemadel küll. Kelkimine, kel suurem ja võimsam, ei käi hea tava juurde, kuigi mõnikord need, kel väiksem ja nõrgem, kipuvad end kiitma küll. Põhiliselt arutatakse ikka seda, et kes kus käis, mida nägi, milline ilm oli, kui keeruline oli navigeerida, sadamasse siseneda, silduda jne.

Kas suurus on oluline?

Oluline on pääs merele ning suurus loeb seal vaid niipalju, et suuremaga on merel üldjuhul ohutum. Muidu ollakse merel võrdsed. Tõsi, kord esitasin ma Jurmala sadamas seda teooriat ühele lätlasele, kes seepeale rõõmsalt oma naisele kilkas, et näed, paadi suurus pole üldse oluline. Mispeale see väidetavalt Miss Latviast abikaasa vaatas teda põlgliku pilguga ülalt alla ning teatas, et oled nüüd päris lolliks läinud või. Suurus on see kõige olulisem asi!

Kui juba eelistusest rääkida, siis miks just kaater?

Kaater on mugavam ja tema juhtimisega saab hakkama üksi või väheste meeskonnaliikmetega. Kaatris on rohkem ruumi, paremad olmetingimused ja ta liigub kiiremini.

Kuidas sattusid kaatrite maailma?

Veepelgliku inimesena juhtusin ühel näitusel nägema moodsat, salongi, kajutite ja flybridge'iga merekaatrit ning kohe tekkis tunne, et sellise juhtimisega saaksin ehk isegi hakkama, kusjuures ei saaks märjaks ja oleks soe sõita. Aasta pärast moodustasingi kaatrimüügifirma ja ostsin esimese merekaatri.

Vastab Arvi Kink.

Arvi Kink, kelle vaba aeg möödub purjede all, on olnud modell Tauno Kangro «Kalevipoja» kujule. Ta teeb juba 20 aastat suuri tegusid ehitus- ja kinnisvaraäris ning tal on maailmameistritiitel avamerepurjetamises. Peale selle käib tema jõud üle 130-kilosest kangist ja ükski tema päev ei möödu spordita.

Kuidas sa purjetamise juurde sattusid ja kaua sa sellega tegelenud oled?

Minu purjetajatee algas 11 aasta eest sõbraga kahasse jahiostuga. Päevinäinud X-99 soetasime talvel ja kevadel sellega Piritalt esimest korda merele minnes ei osanud arvata, et Neptun talle antud sõrmele lisaks veel käe ja südame võtab.

Millise jahi purjede all sa sõidad?

Olen aastate jooksul sattunud kogema eri sorti meeskondi ja jahte, mugavatest ja kõhukatest Cruiseritest väga sportlike ja kiirete võistluspurjekateni. Meie praegune võistlusjaht X-41 OD on ehitatud 100% võistlemiseks. Üpris askeetlik, «seest nagu kitarr», ei sooja vett ega raadiot, kuid käiguomadustelt on see jaht iga võistluspurjetaja unistus.

Millised on sinu säravaimad võistlussaavutused?

Tõeline tähesadu algas minu jaoks siis, kui kapten Mati Sepp mind mõne aasta eest oma meeskonda kutsus. 2010. aastal Norras saavutatud MM-kulla kõrval on nimetamist väärt Läänemere hinnatuima, Kieler Woche regati üldvõit ja Skandinaavia karika võitmine. Eesti meistrivõistlustelt on tulnud kõiki värvi medaleid ja arvestades koduste konkurentide kõrget taset, on needki kenad saavutused.

Unistuste meeskond?

Roolis kapten Mati Sepp. Parim startija ja taktik. Autoriteet, kelle sõna maksab ja kelle antud käske ei arutata, vaid täidetakse. Trimmerid Raul Grigorjev ja Ago Rebane. Nii nagu määrdemehe tehtud suusk määrab suusataja edu, nii sõltub nende meeste osavusest laeva liikumise kiirus. Pitman Meelis Sinilo ja vöörimees Riho Talumaa on mehed, kellega koos sõites on tulnud parimad tulemused. Hea seltskond, keda võib usaldada ja kellega on mõnus nii maal kui ka merel.

Viktori ja Arvi seiklustest maal ja merel loe aprilli Playboyst.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles