Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Hoiatus! Kanal 2 reporteril kaaperdati Facebooki konto!

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Pidžaama mugavust testib omal nahal Kanal2 särav ja sarmikas reporter Eda-Liis Kann
Pidžaama mugavust testib omal nahal Kanal2 särav ja sarmikas reporter Eda-Liis Kann Foto: Meisi Volt

Kanal 2 säraval reporteril Eda-Liis Kannil varastati sotsiaalmeedia konto. Kuidas see juhtus ning kas on võimalik konto omanikule tagastada, küsisime naise enda käest.

Igapäevaseks on muutunud küberrünnakud ja eraisikute avalike kontode n-ö kaaperdamine. Selline ootamatu olukord juhtus Kanal 2 reporteril Eda-Liis Kannil, kes sai ühel päeval tundmatu kirja alloleva sisuga:

«Tere, kas sa nägid, mida inimesed on postitanud sinust?»
Eda-Liis oli julge kirja avama ja sealt võeti kohe ka naise paroolid. Eda-Liis oli paha aimamata jaganud enda andmed tundmatule kanalile, mis hakkas tema kontot juhtima. «Hakkasin linki avama ja parooli, kuidas sisse saada. Nii minu parool läks Aafrikasse.» räägib Eda-Liis. «Jagasin soodsalt krediiti – ilma et ise oleksin neid saatnud.»

Kuigi nüüd, pärast kahte päeva, on konto taastatud ja õigele omanikule tagasi antud, on Eda-Liis kogemuse võrra targem ja paneb inimestele südamele: «Oluline on kõik paroolid kinni panna. Naiivne on tänapäeval arvata, et kõik sinu sotsiaalmeedias on sõbralik ja turvaline. Kui tuleb natukenegi kahtlane link, ära torma avama - küsi üle ja helista.» 

Kõige enam hirmutas Eda-Liisi sellises olukorras see, et kontol on ka pere ja lähedaste pildid. Info on ühel hetkel kättesaadav tundmatule:

«Kõige hullem oli see, mida ma levitan. Ma ei kontrolli ju seda. See oligi kõige hirmsam».

Maarja Punak, veebikonstaabel politsei- ja piirivalveameti teabehaldus- ja menetlusosakonnast jagab näpunäiteid, kuidas taolises olukorras käituda:

«Eraldi vahendeid politseil selleks ei ole, küll aga on mitmeid võimalusi, mida selle kontoga teha. Veebikonstaablite poole pöördutakse taoliste muredega tihti, seega oleme ise välja selgitanud võimalikke lahendusi. Proovida kontot tagasi saada. Kui postkasti pole keegi sisse häkkinud, on võimalik küsida uut Facebooki parooli, klõpsates pealehel sisselogimise juures «forgot your password» ja uus parool saadetakse Teie enda valikul kas siis mobiilile või postkasti (need peaksid olema eelnevalt selle kontoga seotud). Kui oled eelnevalt lisanud sätetesse ka selle, et sul on «usaldusväärsed sõbrad», siis ka nende kaudu saaksid kontole tagasi, kuid kahjuks seda väga paljud kasutanud ei ole. Teine lahendus on konto kustutada - saab selle ka ainult ajutiselt kinni panna või ka lõplikult sulgeda.»



 

Märksõnad

Tagasi üles