Fitnessistaar õpetab, kuidas vabaneda tselluliidist

Tiina Liimandi

FOTO: Evelin Ainomäe

Oleme lähemal suvele. Mida jagab meiega inspireeriv fitnessistaar, Evelin Ainomäe, lugege allolevast blogist. 

Head lugejad

Kuidas teil läinud on? Loodan, et liigute sihikindlalt oma unistuste suunas, teete tervislikumaid valikud, tehes nii teene oma tervisele ja loomulikult väljendub see kõik ka teie välimuses.

Mina samuti. Kuna olen sõlminud enda ja oma kehaga kokkuleppe, et sel kevadel ja suvel ma ei võistle lavalaudadel, vaid annan puhkust nii vaimule kui kehale, siis tegutsen järjekindlalt, kuid mitte äärmuslikult parema vormi suunas. Aga suvi on ju kohe ukse ees ja liigsest koormast vaba keha annab super enesetunde meile kõigile.

Tiina Liimandi

FOTO: Evelin Ainomäe

Nüüd tagasivaade möödunud nädalale.

Nagu varemalt kirjutasin, siis lisaks trennile ja toitumise jälgimisele panustasin ka tavapärasest enam nahahooldusesse. Tegin näiteks korraliku rasvapõletust toetava mähisekuuri. Kui te minult küsiksite – kas see tõesti ka toimis – siis vastan JAH! Kuid peate teadma, et imehooldust või imetabletti tselluliidist vabanemiseks ei ole. Kuid koos tervisliku menüü ja liikumisega, saab selline hoolitsus tuua vaid lisakasu. Seega lähenesin kogu nii öelda salenemise protsessile terviklikult – vaatan, mida söön, liigun igapäevaselt ja turgutan nahka ka väljastpoolt ainevahetust stimuleerivate ja rasvapõletust intensiivistavate toodetega. Niisiis veetsin kahel päeval nädalas tunnikese spaa-s ja lasin ennast mähkida intensiivsetesse tselluliiti vähendavatesse mähistesse. Efekt oli super – nahk muutus pringimaks ja siledamaks – seega kogu probleemse piirkonna välimus paranes. Proovisin ka spetsiaalset tselluliidivastast massaaži – no see on kogemus vaid kõige tugevamatele. Minu massöör Linda on pärit Taimaalt ja sealt on ta kaasa toonud mitmed erilised tehnikad massaažiosas. Tema tselluliidi massaaž oli küll esmakorral ehmatav – minu probleemsed piirkonnad – eelkõige kintsud ja tagumik said ikka korralikult vatti – Linda pisikesed käed liikusid imekiirelt laksuvate liigutustega mööda mu keha ja mul oli kohati ikka väga valus ning nahk õhetas päris korralikult. Tegemist oli aga nahas ainevahetuse intensiivse aktiveerimisega ning kõik kogunenud jääkained- rasv ja tselluliit hakkasid kindlasti kehast väljuma. Ja nagu inimestele tavaks suudame me kohaneda peaaegu kõigega ja juba järgmisel korral ei olnud protseduur enam sugugi nii valus. Seega mitmesugused salendavad hooldused kindlasti kahjuks ei tule ja võiksid olla osa meie üldisest salendavast programmist. Aga väike nipp teile ka! Kindlasti on paljud teist varunud koju ka mõne tselluliidi vastase kreemi või geeli. Kui tavapäraselt kanname selle nahale hommikul peale dušši ja õhtul enne magamaminekut, siis võite toodet kasutada ka enne trenni. Nii anname nahale mitmesuguseid ainevahetust kiirendavaid aineid vahetult enne treeningut ning siis liikumine intensiivistab tselluliidivastase toote mõju veelgi. Proovi ise järgi!

Tänases blogis tahan teile aga kirjutada ka taas Avelist, kes koos minuga suveks parima vormi nimel pingutab.

Asusin Aveli mentoriks selles vallas ning toetan teda nii oma teadmiste kui kogemustega nii treeningu kui toitumise osas. Teatavasti on aga meie igapäeva graafikud ülitihedad ja aega kohtumiseks leida on kohati võimatu. Seega oleme pidanud palju suhtlema erinevates interneti keskkondades ja eks see on parem kui mitte midagi.

Kui mäletate, siis Aveli alustas kevadet intensiivse puhastava detox kuuriga, mille tulemusena vabanes õige mitmest kilost. Erinevad puhastuskuurid on tihti suurepäraseks alguseks dieedi režiimile minekuks, puhastavad keha jääkainetest ning annavad ainevahetusele mõnusalt hoogu juurde. Raskeim osa aga ilmselt nende kuuride juures on sellest välja tulek ning see, et pärast nii öelda paastukuuri kohe kõike kaotatud tagasi ei tule. Aveli on selles osas megatubli olnud ja suutnud ilusti oma uut kaalu hoida. Kuidas ta selle saavutas? Ikka igapäevaselt piisavalt liikudes ja toitumist jälgides. Aveli peab igapäevaselt toitumispäevikut ning saadab seda ka mulle lugeda. Ma arvan, et ainuüksi toitumispäeviku pidamine mõjub kaalule langetavalt – kui ikka must valgel kõik kirjas on, siis võib olla suudame enam millestki loobuda… Ja kui ma Aveli toitumisromaani loen, siis ei ole seal tõesti midagi ette heita. Hommikuks omlett, lõunaks rohkelt juurvilju salati, supi või pajaroana koos tervisliku kana või kalaga ning õhtuks suur hunnik salatit mõne mõnusa lisandiga.  Ometi on paar murekohta, millest Aveli vabaneda soovib. Nimelt nagu paljudele meile iseloomulik on kõhupiirkonna vormis hoidmine keeruline ning samuti soovib Aveli lisada lihastoonust, et keha saledat vormi veelgi atraktiivsemaks muuta.

Sellel nädalal sain Avelilt aga oma postkasti appikarje – Evelin, aita palun – mul on raske, olen väsinud, mul on kiire ja vahel ei suuda ennast kokku võtta. Just sellised olid tema sõnad ja nendes tunneme ennast ilmselt iga üks ära.  Kõik päevad ei ole vennad ja vahel lihtsalt ei suuda kõigega toime tulla. Et püsida õigel rajal ja liikuda oma eesmärkide suunas ümbritsege ennast inimestega, kes teid mõistavad ja toetavad ja vajadusel innustavad. Uskuge, see aitab nagu imerohi. Niisiis sain Aveli kirjast aimu, et nüüd peame küll kohe kokku saama. Kohtusime Aveliga spordiklubis, et välja töötada talle sobilik treening jõusaalis, mis ei võtaks palju aega  ja oleks suurepäraseks täienduseks igapäevastele jalutuskäikudele. Panime kokku lihtsad harjutused, millega lisame toonust nii õla-, käte-, tuhara-, selja ja kõhulihastele. Treeningu peaks saama tehtud tunni ajaga. Efektiivne, kiire ja mõnus – just see, mida vaja!

Tiina Liimandi

FOTO: Aveli

Loodan kuulda õigepea Aveli käest tagasisidet kuidas uus harjumus – jõusaali külastus siis külge jääb. Ja tean, et muutused välimuses saabuvad õigepea.

Tiina Liimandi / Aveli

FOTO: Evelin Ainomäe

Aga ühe olulise muutuse viisime siiski Aveli elurütmi sisse ja selleks on planeerimine. Täpsemalt toidukorra läbi mõtlemine ja planeerimine. Nimelt ei ole keeruline toituda tervislikult, õigel ajal ja õiges koguses kui meil on selleks aega. Tihti väljume aga oma nii öelda dieedi rütmist siis kui meil on kiire. Aveli puhul on selleks pikad Hooaeg saate võttepäevad. Alustades hommikul ja lõpetades õhtul, tihti ühest linnast teise liikudes…On peaaegu võimatu leida sobivaid söögikohti ja just õigel ajal. Tihe graafik võimaldab ka lõunapausi teha mitte siis kui seda vajame, vaid siis kui selleks hetk tekib. Selleks ajaks võime olla aga juba pöörases näljas ja hundiisuga ning valmis sööma mida iganes…Aga sõbrad , selleks on olemas lahendus ja need õpetussõnad said ka Avelile peale loetud. Planeeri oma toidukorrad ette ja võta vajadusel kaasa. Ei ole keeruline panna kotti mõni tervislik vahepala – puuvili – banaan, õun. Või valmistada kaasa kiire salat? Miks mitte täistera näkileivad lahja singiga ja mõned kirsstomatid kaasa? Küsimus on ainult tahtmises ja soovis. Ja nii väldimegi päevast ülesöömist ja vastuväidet, et pidime olude sunnil lõunaks šokolaadi sööma. Kui soovid muutust, siis muuda oma harjumusi!

Aga nüüd väike eelvaade järgmisesse nädalasse. Nimel  on mul plaanis korraldada meie Suveks Vormi raames väike toidudegusteerimine. Nagu eelmisel nädalal lubatud sai, siis lisas Pirital asuv armas perekohvik oma menüüsse mõned minu poolt välja mõeldud toidud. Kuna paljud teist on minu kirjutisi lugedes ilmselt mõelnud, kuidas mu dieettoit, milles küll väga tervislikud komponendid, kuid väga madal kalorsus maitseda võivad? Siis nüüd on teil võimalus see järgi proovida – kohvik menüüs on minu Evelini Smuuti, Caesari salat, hommikupuder, saiake ja saleneja kook täiesti saadaval. Ja järgmisel nädalal koguneme väikse seltskonnaga neid toite maitsma, et siis teilegi teada anda, kuidas teised minu kokakunsti hindasid. Tuleb Aveli, tuleb Tim Bluz ja eks näis, kes veel! Luban, et meie gurmaanluse õhtu saab tore ja meeleolukas olema!

Tiina Liimandi

FOTO: Evelin Ainomäe

Seega ikka täiskäigul edasi! Terve ja kaunimana suvele vastu!

Tagasi üles