Möödunud nädalal toimunud linnafestivali Tallinn Music Week (TMW) külastas 36 823 inimest, sealhulgas 1193 festivali delegaati, kes osalesid TMW konverentsil «Creative Impact». Festivalil esines 250 artisti 32 riigist ning lisaks muusikale ja mahukale konverentsiprogrammile pakkus sündmus mitmekülgset avastamist ka linnaruumi, filmi, kunsti, toiduelamuste ja avalike vestluste näol. Festivali esitleja on Nordea pank, suurtoetajad Telia, Nordic Hotel Forum, Eesti Meedia, EAS ning Kultuuriministeerium.
Millised olid TMW kõige ägedamad hetked? Festivali külastas ligi 37 000 inimest
27. märtsist 2. aprillini juba üheksandat korda Tallinnas toimunud linnafestivali TMW erinevaid üritusi külastas kokku ligi 37 000 inimest. Lisaks õhtustele klubikontsertidele ja loovuse mõjule keskenduvale konverentsile leidsid festivali raames aset tasuta linnalava etteasted, vestlussari «TMW jutud», restoraniprogramm «TMW maitsed», Eesti Kaasaegse Kunsti Arenduskeskuse kureeritud eriprogramm «TMW kunst», Disainiturg, filmilinastused Kinos Sõprus, avalikku linnaruumi hõlmavad kunstiaktsioonid ning lastele ja noortele suunatud tegevused. Tänavuse festivali siduvaks teemaks oli kestlik areng ning sellega seotud valdkonnad keskkonnasäästlikkusest linnaarenguni ja kogukondade ühendamisest võrdsete võimaluste edendamiseni.
Festivali raames 31. märtsist 1. aprillini Vene Kultuurikeskuses ja TMW koduhotellis Nordic Hotel Forumis aset leidnud konverentsist «Creative Impact» võttis osa 1193 delegaati, neist 412 Eestist ja 781 välisriikidest. President Kersti Kaljulaid nimetas konverentsi avakõnes Tallinn Music Weeki uue ühiskonna katsepolügooniks, festivaliks, mis näitab, kuidas loovalt erinevate vaadete vahel kompromisse leida.
«Mõelge sellest, kuidas ületada vastuolusid tehnoloogiat kasutades, aga ka sellest, kuidas ennast ja oma vestluspartnereid vastuoludest läbi rääkida seni, kuni saame unistuste ühiskonna, unistuste Eesti. Näidake, mida suudab leidlik vaim ja paindlik meel,» sõnas riigipea.
Konverentsi 30 paneelil ja esitlusel esines kokku 112 kõnelejat, nende seas Londoni esimene «öötsaar» Amy Lamé, mõjukas popkultuuriteoreetik Simon Reynolds, maailma saja loomingulisema ettevõtte hulka kuuluva Sound Diplomacy asutaja Shain Shapiro, Barbara Gessler Euroopa Komisjoni kultuuridirektoraadist jt. Tulevikutööstuse suundi lahkavate arutelupaneelide ning praktiliste kiirkohtumiste kõrval pakkus TMW konverents ka inspireerivaid lugusid. Muuhulgas jagasid paneelil «Keelatud lood» oma kogemusi tsensuuri ja poliitilise korrektsuse piiride kompamisest Norra laulja-lugudevestja Moddi ja Sloveenia industriaalgrupi Laibach liider Ivan Novak. Oma loometööd suunavatest jõududest rääkisid teiste seas auhinnatud helirežissöör Mandy Parnell ning nomaadidest kunstnikud-muusikud Alexander Hacke ja Danielle de Picciotto.
TMW peakorraldaja Helen Sildna sõnul oli tänavuse konverentsi toimumiskoht Vene Kultuurikeskus festivali jaoks sümboolse väärtusega: «Loovuse mõjuga suudame kokku tuua kogukonnad, rahvused ja mõtteviisid. See oli ka meie tänaste debattide tuum.»
TMW 2017 kontserdid toimusid kokku ligi 80 laval üle linna. Lisaks õhtustele esitluskontsertidele festivali pealavadel toimus üle 100 pealelõunase linnalava-kontserdi ootamatutes paikades Uuskasutuskeskusest Nordic Hotel Forum hotelli sviidini. Edukaimateks üritusteks osutusid technomuusika maraton Balti Jaama tunnelis ja paviljonis, Weekend Festivali klubiõhtu Club Hollywoodis, Jazzkaare ja Jazzliidu ning Viljandi pärimusmuusikafestivali kontserdid Vaba Laval ja Raadio 2 esitluslava Von Krahlis. Erilist tähelepanu pälvisid ka festivali välja müüdud avakontsert «Radio Head Rewritten» Kristjan Järvi dirigeerimisel Kultuurikatlas, Eesti power-folk bändi Trad.Attack! ja Ukraina elektrofolgi grupi Onuka ühiskontsert Vene Kultuurikeskuses.
Linnalava üritustest olid märkimisväärseimad Tommy Cashi ja Taani räppari Black Danielsi etteasted Maakri tänava garaažlas, kontserdid Uuskasutuskeskuses ja Botaanikaaias ning õdusad akustilised kontserdid kolmes kaunis kodus. Ka TMW muid festivaliosi külastati aktiivselt. Publikut jagus nii galeriidesse, kinolinastustele, restoranidesse kui linnaruumi aktsioonidele. Balti jaamast Telliskivi Loomelinnakusse viiv Reisijate tänav täitus festivaliks EKA tudengite loodud ainulaadsete valgusinstallatsioonide, muusikaelamuste ning tänavatoiduga. TMW linnaruumi hõlmavate algatuste raames anti uus elu Maakri 30 aadressil asuvatele garaažidele. Menukad olid rahvuskööke ja -kultuure tutvustavad mehhiko- ja jaapaniteemalised eriõhtusöögid ning paastuaegne külastus ikoonimuuseumis. Erakordset elamust pakkusid heategevad «Toit ei ole prügi» õhtusöögid Peeter Piheli juhtimisel.
Disaini- ja arhitektuurigaleriis Hiiumaa restorani Ungru juhitud TMW pop-up kohvikusse kogunes iga päev täismaja jagu einestajaid ja avalike vestluste kuulajaid. Põnevaid aruteluteemasid jagus «TMW jutud» vestlustel linnakultuuri tulevikustsenaariumide esitlustest kosmilise ilumeele lahkamiseni. TMW raames toimus taas ka professionaalne laulukirjutajate laager, millest võttis osa 30 laulukirjutajat ja produtsenti, neist 13 Eestist ja 17 välisriikidest.
Kuni kolmapäeva, 5. aprilli südaööni kestab Telia ja Spotify ning TMW poolt ühiselt korraldatud festivali publiku lemmikartisti valimine, mille võitja avalikustatakse järgmise nädala jooksul. Lisainfo siin.
Kuni reede, 7. aprillini kestab TMW videokonkurss #hoolin, mis tutvustab viise, kuidas nutikalt tegutsedes vähem keskkonda saastada, loodusressursse jätkusuutlikult kasutada, teadlikult tarbida ning kõikidele ühiskonnaliikmetele võrdseid võimalusi tagada. Konkursil osalemiseks tuleb käepäraste vahenditega filmida kuni minutipikkune lühiklipp, milles osaleja tutvustab oma lubadusi, kogemusi ja näpunäiteid keskkonnahoiu, teadliku tarbimise ja taaskasutuse teemadel või turvalisemasse elukeskkonda ning inimõiguste parandamisse panustamisel.
Lisainfo ja võistlusvideo esitamine siin.
Kümnes Tallinn Music Week toimub 2.–8. aprillil 2018. Festivalipassid hinnaga 35 EUR ja konverentsipassid hinnaga 100 eurot on müügil veebipoes.
Tallinn Music Week 2017 numbrites:
250 esinejat 32 riigist
36 823 festivalikülastajat
1193 konverentsi delegaati, neist 879 välisriikidest
132 välisajakirjanikku
80 festivali toimumispaika
250 000 veebilehe külastust 150 riigist
Tallinn Music Week 2016 numbrites:
250 esinejat 30 riigist
34 676 festivalikülastajat
1036 konverentsidelegaati, neist 781 välisriikidest
128 välisajakirjanikku
70 festivali toimumispaika
195 505 veebilehe külastust 144 riigist