Päevatoimetaja:
Katrin Lust
(+372) 56681734
Saada vihje

Suhtealgoritmi kohaselt peab Donald Trump end vallaliseks (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Inna-Katrin Hein
Copy
Donald Trump
Donald Trump Foto: Sipa USA/Sipa USA/Scanpix

Suhtealgoritmi, mida kasutatakse sotsiaalmeedia suhtestaatuse ennustamiseks, kohaselt käitub USA president Donald Trump nagu vallaline ja ta peab end vallaliseks.

The Independenti teatel lõid sellise algoritmi Venemaa Peterburi informatsioonitehnoloogia ülikooli ja Singapuri rahvusülikooli teadlased, kes lõid vastava programmi, et analüüsida Twitteris, Instagramis ja Foursquare’is leiduvat.

Suhte ennustamiseks ja teada saamiseks võtab arvutialgoritm arvesse selliseid parameetreid nagu sõnumi pikkus, millist tüüpi pilte kõige sagedamini postitatakse ja postituste jagamist.

Teadlased tutvustasid suhtealgoritmi San Franciscos toimunud tehisintellekti konverentsil, kus selgitati endise USA presidendi Barack Obama ja praeguse USA presidendi Donald Trumpi näitel, kuidas seda algoritmi kasutada.

Sotsiaalmeedias saadava järgi ennustas tehisintellekti algoritm, et Barack Obama on abielus.

Samas Trumpi kohta näitas analüüs, et tema öisel ajal tehtud Twitteri postitused viitavad pigem vallaisusele kui abielus olemisele ning seda näitab ka asjaolu, et ta assistendid värskendavad aeg-ajalt ta kontosid.

«Kõik teavad, et Trumpi naine on Melania. Siinsel juhtumil võtsime vaatluse alla ka presidendi assistendid ja nende suhtestaatuse. Trump ja ta assistendid käituvad üsna sarnaselt ehk nagu vallalised,» teatas Venemaa IT-guru Andrei Filšenkov.

Ekspertide sõnul saab nimetatud algoritmiga luua psühholoogiline portree sotsiaalmeediat kasutavate inimestest.

Kinnitamata andmetel kasutas Trump valimiskampaania ajal teatud sõnumeid ja tehnoloogilisi mõjutusviise, et paremini hääletajateni jõuda.

Šveitsi meedia andmetel tegeles Trumpi kampaania ajal sellega Briti firma Cambridge Analytica.

Cambridge Analytica juht Alexander Nix väidab, et nad suudavad luua oma algoritmide ja tehnoloogia abil kõikide USA täiskasvanute, keda on umbes 220 miljonit, psühholoogilise profiili.

Tagasi üles