Tänases TV3 saates «Targem kui 5B» jätkas mängu Marje ning pärast teda istus koolipinki vangivalvur Veiko Tonts.
Marje kukkus saatest Mandri-Eesti küsimusega
Esmalt istus koolipinki Marje, kes jõudis eelmises saates vastata kuus küsimust.
Marje valis pinginaabriks Maarja ning küsimus tuli kolmanda klassi tööõpetusest: kes kasutavad õlgedest või pilliroost krooni jõulu- ja muu kaunistusena? Valikud olid: Läänemere rahvad, Vahemere rahvad või Uus-Meremaa põlisasukad.
Marje pakkus Läänemere rahvaid, mis oli õige.
Järgmine küsimus oli neljanda klassi emakeelest ning küsiti sõna, mis lauses tähistab tegevust või olekut. Variandid olid alus, öeldis ja sihitis. Marje teadis, et selleks on öeldis.
Teiseks pinginaabriks valis mängija Annabeli ning küsimus tuli viienda klassi loodusõpetusest. Sooviti teada, kui suure osa Eestist hõlmab Mandri-Eesti. Marje pakkus 65 protsenti, kuid see polnud õigele vastusele ligilähedalgi. Marje pidi tunnistama, et on lollim kui 5B.
Klassi kutsuti uus mängija, kelleks oli tartlane Veiko.
Esimeseks pinginaabriks valis mängija Urmo. Esimese klassi matemaatika küsimuses sooviti teada, mitu serva on kuubil rohkem kui tetraeedril. Veiko teadis, et kuus serva.
Teiseks võeti neljanda klassi inimeseõpetus. Küsimuses paluti öelda, milline on vale väide: a) inimene kuulub loomariiki, imetajate hulka, b) inimene on arenenud ahvist, c) inimesele on iseloomulik õppimis- ja mõtlemisvõime ning keel ja kõne.
Veiko pakkus valeks varianti, et inimene on arenenud ahvist. Mäng jätkus.
Veiko valis järgmiseks pinginaabriks Elise.
Küsimus tuli teise klassi muusikast: kas hiiu kannelt mängitakse lipitsaga, sõrmedega või poognaga?
Mängija kahtes ja otsustas spikerdada, kuid õnneks teadis tema pinginaaber, et sellist kannelt mängitakse poognaga.
Neljanda klassi muusika küsimus soovis teada, milline väide on vale: a) ksülofoni ei saa häälestada, b) vioola on poogenpill või c) marakad on löökpill. Veiko pakkus varianti a, mis oli õige.
Kolmandaks pinginaabriks valis Veiko Kalev Gustavi ning küsimus oli esimese klassi emakeelest: kas väide, et sõnas on nii palju silpe, kui palju seal on täishäälikuid või täishäälikuühendeid, on õige või vale? Mängija vastas, et õige, ning mäng jätkus.
Järgmiseks teemaks oli teise klassi loodusõpetus: kui röövkalad söövad teisi kalu, siis kuidas nimetatakse kalu, kes ei söö teisi kalu? Veikole tuli meelde termin «lepiskalad».
Kõlas koolikell ning järgmises saates saab näha, kas Veiko võidab miljoni või mitte.