Vanemuine näitab sensuaalset balletilavastust “Casanova”

Andris Tammela
, 24tundi tegevtoimetaja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vanemuse teatri väike maja.
Vanemuse teatri väike maja. Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

Sel laupäeval, 12. märtsil esietendub Vanemuise väikeses majas ballett “Casanova”, mille autoriks on Belgia koreograaf ja lavastaja David Sonnenbluck.

Vanemuise teatri pressiesindaja Ave-Marleen Rei teatel mängitakse “Casanovat” juba kümmekond aastat tagasi ja etendus on jõudnud David Sonnenblucki käe all lavale mitmetes riikides.

Peale  koreograafia on Sonnenbluck loonud “Casanova” lavakujunduse, muusikalise kujunduse (Vivaldi, Mozart, Typsi, traditsiooniline araabia muusika) ja kostüümid koostöös Mare Tommingaga. Valguskujunduse teevad Andres Sarv ja Imbi Mälk. Osades astuvad lavale Colin Thomas Maggs, Takuya Sumitomo, Ilja Mironov, Nashua Mironova, Mai Kageyama, Hayley Blackburn ja Vanemuise balletitrupp.

Ajast aega on Casanova saatus tekitanud inimkonnas ihalust ilu järele. See skandaalne veneetslane polnud mitte ainult seikleja, petis ja vabamõtleja, nagu teda tavaliselt kujutatakse, vaid ka poeet, memuaarikirjanik, filosoof ja muusik. Sellest lähtudes on Sonnenbluck loonud nii stiili kui muusika poolest ajatu balleti – see on ühtlasi nii barokne kui kaasaegne.

Jaques Casanova saatus oli kummaline. Vaevalt täisealiseks saanud, pühendus ta esmalt kiriklikule, seejärel sõjaväelisele karjäärile, kuid loobus neist peagi sellise elu kasuks, mida paljud peavad skandaalseks.

Aristokraadid, kes otsisid tundeelamusi oma argipäeva ilmestamiseks, muutsid ta erotomaaniks. Ta kollektsioneeris seiklusi - justkui kättemaksuks saatusele - vastates ebaõnnele kirglike tunnetega. Võttes iga seiklust nii, nagu oleks see viimane, õnnestus tal järjekindlalt oma kireobjektile truudust murda. Eikellegina sündinud mehest sai sage külaline toonases suurilma seltskonnas (Louis XV, Voltaire, Rousseau, Mozart.). Kõik see ongi inspireerinud Sonnenblucki looma balletti suurest võrgutajast.

“On alati tore näha mõnda oma balletti mõnel teisel maal ja teiste tantsijate esituses,” tutvustas Sonnenbluck. “See on alati väljakutse – nii tantsijatele kui mulle endale. Miks Casanova? Lugesin raamatut ja lugu köitis mind sedavõrd, et tahtsin sellest balleti teha. Tavaliselt mulle meeldib sensuaalseid teemasid lavastada ja Casanova sensuaalne just ongi. See materjal sobis täiuslikult. Lisaks teavad kõik, kes oli Casanova! Vähemalt midagi temast! Lavastus asetseb kusagil balleti ja show' vahepeal. Mõni osa on tehniliselt päris raske, aga muusika ja kostüümid teevad sellest tõelise show.”

Sonnenbluck on omandanud hariduse Brüsselis, Flandrias ja Peterburis. Ta on tantsinud lavastustes Belgias, Prantsusmaal, Itaalias ja mujal maailmas. Tal on ka omanimeline balletitrupp La Compagnie Ballet David Sonnenbluck. Hiljuti nimetati David Sonnenbluck Brüsseli Balleti kunstiliseks juhiks ja koreograafiks.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles