Kas olete pettunud ka, Tanel, et ei võitnud?
Ei, miks pettunud? Ma ei tulnud ju siia selle mõttega, et võita, nominatsioon ise on juba nii suur asi. Võtsin seda nii, et kui Oscar peab tulema, küll ta siis tuleb. Ja kui ei pea, ju tuleb mõni teine kord. Üks inglane, näitlejast sõber, ütles veel enne, et mõtle ka, kui sa saaksidki Oscari... 28selt oleks see sul olemas, aga mis siis, kui edasi läheks ainult kahanevas joones. Ma tahaks loota, et kõik on alles ees, muidu oleks jama.
Muide, mida te oma tänukõnes oleksite ütelnud?
(Naerab.) Eks see selgu siis, kui ma ükskord Oscari saan.
Võitis film, mis sai samuti tudengi-Oscari, ainult et Ameerika enda tudengite arvestuses. Mida konkurendi, Luke Matheny «Armastuse jumala» kohta ütleksite?
Võitis see, millest ma arvasin, et võidab ka. Minu absoluutne lemmik.
Viiest on see vaieldamatult ka kõige helgem, ainus komöödia – peategelane, keda režissöör ise kehastab, saab postiga maagiliste (noolemängu) noolte komplekti, millega on võimalik panna endasse armuma kõik tüdrukud.
Kusjuures väga naljakas komöödia, hästi tehtud ka.
Millise mulje jättis Oscari-tseremoonia ise? Punane vaip?
Vaip nagu vaip ikka. Tseremoonia on aga võimas! Uskumatu, kuidas see asi neil nagu kellavärk töötab. Perfektselt.
Ka ses mõttes perfektselt, et sõnad, mida võidu korral tohib ja mida ei tohi tänukõnes ütelda, loetakse teile enne peale? Ja mille tänavu parima naiskõrvalosatäitja Oscari võitnud Melissa Leo siiski ära unustas ja üht f-tähega sõna pruukis, kuid mille Ameerika telekanalid – otseülekanne jõuab eetrisse mõnesekundilise nihkega – perfektselt elimineerisid?
Nii see on, etiketile pühendati oluline osa nominentide pidulikust lõunasöögist (Nominees Luncheon, kus tänavu osales 147 nominenti – toim). Tõsi, põhiliselt rõhutati seda, et kõne oleks lühike ja tänada pole vaja, sest lava taga on spetsiaalne aitäh-kaamera, kus on võimalik kas või viis minutit järjest tänada.
Selsamal lõunasöögil tehtud «klassipildil» seisate kõrvuti näitleja Geoffrey Rushiga... Kas ta teilt autogrammi ikka küsis?
Ei küsinud. Ja mina ei küsinud vastu ka. (Naerab.) Aga üritus ise oli uhke, sain seal juttu puhuda nii mõnegagi, kelle filmid on mulle alati meeldinud, näiteks Alejandro González Iñárrituga (tänavu parima mitteingliskeelse filmi Oscarile kandideerinud «Ilusa» režissöör – toim).
Teine suurem Oscarite-eelne üritus, millel osalesite, oli «Shorts!» – kõigi viie nomineeritud lühimängufilmi erilinastus ja diskussioon 1000-kohalises Samuel Goldwyni kinos, endises Oscarite jagamise paigas. Kuidas läks?
Paistab, et hästi. Saal oli täis ja diskussioon huvitav.
Kui suur on üldse huvi selliste väiksemate Oscari-kategooriate vastu nagu lühimängufilmide oma?
Loomulikult kordades väiksem kui peamiste vastu. Pildistamist ja plõksutamist väga palju ei ole. Need, keda teatakse ja kelle järel joostakse, on ikka näitlejad. Kui palju tunneb laiem avalikkus nägupidi kas või David Fincherit («Sotsiaalvõrgustiku» režissöör – toim)? Võin öelda, et lühifilmide vastu tunneb huvi eelkõige teatud ringkond. Ja need, kes tunnevad, tunnevad päriselt.
Internetis ringleb üks alatu videolõik, mille sisse on Hollywoodi kõmuajakirjanduse veebisait TMZ teid pistnud ja kus sisuliselt naeruvääristatakse lühifilmide Oscari kategooriaid.
Ma ei ole seda ise näinud, aga arvan, et pole vaja vaadata ka. Selline ajakirjandus kuulub huumori valdkonda – ja vastavas võtmes tuleb sellega ka suhelda.
Mis edasi, tagasi Londonisse?
Ei, jään veel nädalaks siia. Kohtun inimestega.
Tähendab see, et midagi on teoksil?
Need on pigem sellised tutvumiskohtumised, mille taga seisab minu USA agent. Pärast tudengi-Oscari võitu on saadetud mõned stsenaariumid ja nüüd tuleb nende üle natuke arutleda. Samasuguse käigu tegin juba novembris. Aga sellest kõigest on veel vara rääkida.