Vabariiklane Donald Trump, kellest saab 2017. aasta jaanuaris USA president, teatas oma valimiskampaanias mitmel korral, et kui ta presidendiks saab, siis laseb ta illegaalsete immigrantide tõrjumiseks rajada USA-Mehhiko piirile turvatara.
USA-Mehhiko piiritara tuleks ehitada merekonteineritest?
Miamis tegutsev arhitektuurifirma Domo Architecture+Design esitas oma nägemuse, millest ja milline see turvatara olla võiks, edastab seeker.com.
Trumpi plaani kohaselt peaks tara ehitama USA ehitajad, kuid selle peab kinni maksma Mehhiko, kuna USA lõunaosariikidesse saabujad on mehhiklastest illegaalid.
Ehitusfirma AllianceBernstein arvates peaks USA-mehhiko piirile rajatav turvatara olema betoonist ja selle kõrgus 15 meetrit. Selle maksumuseks võib kujuneda 15 – 25 miljardit dollarit, kuid samas võib see tekitada keskkonnakatastroofi.
Domo Architecture+Design pakkus välja oma nägemuse, mis selle firma kaheksa arhitekti sõnul on keskkonda mittekahjustav.
«Meie plaan pakub välja piiritara alternatiivvariandi, mis on visuaalselt nauditav ja samas füüsiliselt kaitsev. Meie pakutav sobib mitmesse erinevasse maastikusse,» lausus firma juhtivarhitekt Robert Moehring.
Arhitektuurifirma plaan näeb ette ehitada USA-Mehhiko piirile kaitsetara merekonteineritest, mida on vaja umbes 750 000.
«Mingist karmist materjalist kaitsetara jätab negatiivse mulje. Meie konteinertara ei jäta negatiivset sotsiaalset, kultuurilist ja füüsilist muljet, pigem seostub see tänapäeva modernse arhitektuuriga, sest praegu on trendikas ehitada merekonteineritest maju,» teatas Moehring.
Kui betoonist ja mõnest teisest karmist materjalist turvatara ei võimalda kahe riigi piiril oljate vahel silmsidet, siis kaubakonteineritest tara võimaldab seda.
Arhitektide sõnul saab konteinereid paigutada väga erinevalt, luues neist «kaljusid», sildasid ja hooneid.
Arhitektuurifirma arvates peaks USA-Mehhiko piirile rajama merekonteineritest osa umbes 1040 kilomeetri ulatuses. Piiriala kogupikkus on 3200 kilomeetrit.
Arhitektide arvates tuleb USA-Mehhiko piiritara kasvõi osaline ehitamine merekonteineritest odavam kui selle ainult betoonist rajamine.
Lisaks on merekonteinerid odavad või annavad laevandus- ja kaubaveofirmad mahakantud kontenereid tasuta.
«USA-Mehhiko piirile turvatara rajamisel tuleb arvesse võtta maastikku, meie pakutav konteinerite variant arvestab looduskeskkonnaga,» lisas arhitekt Francisco Llado.