Soome suurte kogemustega õpetaja Maarit Korhonen kirjutab oma blogis «Herää, koulu!», et kui ta varem sai õpilasi õpetada 90 protsenti ajast, siis nüüd peab ta olema asendusvanem, sest vanemad on oma laste kasvatamisega hätta jäänud.
Soome õpetaja: vanemad lükkavad laste kasvatamise õpetajate õlgadele
Õpetaja arvates õpetab ühiskond vanemad abituteks ning selle tõttu on lastel õppimis- ja käitumisprobleemid.
Korhoneni teatel on vanemad jätnud kasvatustöö varasemast rohkem kooli õlgadele ja osalevad ise oma laste kasvatamises vähem.
Õpetaja sõnul on vanemaid, kes ei ole oma lastele õpetanud kõige lihtsamaid eluks vajalikke asju nagu enda riidesse panemine, korralik käitumine, asjade eest hoolitsemine, kellaaegadest kinnipidamine ja lauakombed.
«Minu klassis on olnud õpilasi, kes on novembris saabunud kooli jalas crocksid. Pidin vanematele helistama, et nad lastele vastavalt ilmale ja temperatuurile õiged asjad jalga paneksid,» meenutas õpetaja.
Korhoneni sõnul tahavad lapsed õppida, kuid kuna on vanemliku õpetuse ja kasvatuse puudukjääk, siis peab ta esmalt tegelema nende probleemidega ja alles siis saab õppetöö juurde asuda.
«Mu õpilaste seas on ka neid, kes alles koolis saavad kuulda, et ühte või teist asja ei tohi teha ega vastavalt käituda. Tegemist on täiesti kasvatamatute ja distsiplineerimata lastega. Kui selliselt lapselt mobiiltelefon ära võtta, siis ta nutab tunnis, segades sellega õpetööd,» selgitas soomlanna.
Maarit Korhonen, kes on töötanud 30 aastat õpetajana Turus, Espoos ja Helsingis, küsib blogis, et miks 21. sajandil ei vastuta vanemad enam oma lapse kasvatamise eest, vaid seda peavad tegema õpetajad.
«Ma ei väsi õpetamisest, küll aga sellest, et vanemad on oma laste suhtes hoolimatud ja abitud. Õpetajatest ei saa teha asendusema või –isa,» jätkas õpetaja.