Nike

Õnnetuslennuki kapten lootis, et suudab ilma lisakütuseta Kolumbiasse lennata

Boliivia LaMia lennufirma lennuk, mis 29. novembril Kolumbias alla kukkus

FOTO: Stringer/Reuters/Scanpix

Selle nädala alguse kukkus Kolumbias alla Brasiilia jalgpallimeeskonda Chapecoense Reali transportinud lennuk, millel lõppes umbes 18 kilomeetrit enne Medellini lennuväljal maandumist kütus.

Nüüd ilmnes, et lennuk tõusis Boliiviast Santa Cruz de la Sierra lennuväljalt õhku ettenähtust 20 minutit hiljem, kuna otsiti ühe jalgpalluri kaduma läinud videomängu, edastab Daily Mail.

Hilisem väljalend tähendas seda, et lennuk ei saanud teha Brasiilia ja Boliivia piiril asuvas Cobijas vahemaandumist, kus oleks lisakütust tangitud, kuna sealne lennujaam on pärast südaööd suletud.

Lennuk pidi lendama lisakütuseta Kolumbiasse Medellini, kuid kütus lõppes ja lennuk kukkus mäestikupiirkonnas alla, kuna oli lennanud 20 minutit kauem, kui kütust jätkus.

Õnnetuses hukkus 71 inimest, eluga pääses kuus pardal olnut, nende seas ka kolm jalgpallurit.

Kolumbia päästetöötajad lennuki allkukkumispaigas

FOTO: JAIME SALDARRIAGA/REUTERS/Scanpix

Lennundusekspertide sõnul suudab  BAE 146 Avro RJ85 lennuk lennata ilma lisakütust tankimata neli tundi.

Boliivia seiskas lennufirma LaMia, mille lennuk õnnetusse sattus, tegevusloa. LaMia juht Gustavo Vargas sõnas Boliivia ajakirjanikele, et piloot Miguel Quiroga lootis, et suudab lennata Medellini ilma, et oleks vahepeal tankinud.

Kolumbia lennundusametnike sõnul oli mustade kastide lindistustelt kuulda, et kapten Quiroga teatas lennujuhtimiskeskusele, et neil ei ole enam kütust, elektroonika ei tööta ja nad kukuvad alla.

Kolumbias Medellini lähedal alla kukkunud lennuk

FOTO: JAIME SALDARRIAGA/REUTERS/Scanpix