Moekonkurss “Noor mood” kutsub osalema

Silja Joon
, kultuuritoimetuse juht
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Noorte moedisainerite konkurss ootab taas osalejaid. Pildil Pärnu Vene gümnaasiumis õppiva Aleksandra Nesterenko disainitud rõivad.
Noorte moedisainerite konkurss ootab taas osalejaid. Pildil Pärnu Vene gümnaasiumis õppiva Aleksandra Nesterenko disainitud rõivad. Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

25.–26. märtsini toimub Pärnu kaubanduskeskuses Port Artur 2 üleriigiline koolinoorte moedisainerite konkurss “Noor mood”, kuhu oodatakse osalema koolinoori vanuses 14–19.

Konkurss on mõeldud neile, kellele meeldib õmmelda, joonistada ja disainida. Üks võistlusteemasid on “Pin-up girl”. Eelmise sajandi popkultuuri tähelepanuväärsemaid osi oli plakat, mis kandis nimetust pin-up (tõlkes “üles riputama”) ja mille staarid olid maailma kõige seksikamad ja ilusamad naised. Kuigi see plakatistiil sai laiemalt tuntuks aastal 1941, oli pin-up-kultuur selleks ajaks levinud üle 40 aasta. Ehkki selle nähtuse kõrgaeg on möödas, meenutatakse ja järgitakse seda tänapäevalgi.  

Luues glamuuri, ei saa moeloojad jätta tähelepanuta läinud sajandi 30ndaid, 40ndaid ega 50ndaid, kui luksus ja koketses võtmes elegants vaatas vastu pea igalt tänavanurgalt. Ideaalne pin-up-tüdruk kandis korsetti või armastas rõhutada oma figuuri liibuva kleidi või pesuga, iga ta juuksesalk oli detailselt viimistletud ning meik rõhutatult glamuurne. Et 1920ndatest ja 1930ndatest inspireeritud trendid ei kao moeavarustest niipea, saab neidki vihjeid võtta märksõnadena.

Þürii hindab ideid, loovust ja originaalsust, materjalide sobivust kollektsiooni sõnumi ja stiiliga, kava terviklikkust, seost pealkirjaga ja lavalist liikumist.

Kavandite esitamise tähtaeg on 12. märts.

“Noor mood” on nime poolest uus üritus, kuid välja kasvanud maakondlikust „Koolimoe” võistlusest.
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles