Moekino avafilm "Ketsifännid" toob ekraanile uskumatud ketsikogud

PÖFF
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Moekino

Kui palju on sinul kapis ketse? Kaks paari, neli paari, võib-olla kümme? Kujuta aga ette pilti, et mõnel härral on neid lausa mitukümmend tuhat ning nende väärtus ületab isegi sinu korterihinna.

 

 
 

 

"Ketsifännid" (Sneakerheadz) on film, mis toob kinolinale spordimaailmast pärineva ketsikultuuri, mis 70-80ndatel aastatel populaarsust hakkas koguma ning seejärel kogu popkultuuri ja nüüdseks ka moemaailma suutis vallutada. Kõik sai alguse hetkest, mil Nike tutvustas maailmale Air Jordaneid ning kuna korvpalliäss Michael Jordan oli sel hetkel oma karjääri tipus, tegid tema andunud fännid kõik, et temanimelised ketsid endalegi jalavarjuks saada.

 

Tänaseks päevaks on ketsikultuur võtnud aga veelgi suuremad mõõtmed, sest kui ketsid vallutasid popkultuuri, haaras üsna varsti sellest uuest trendist kinni ka kogu moemaailm. Internetieelsetel aegadel said andunud ketsifännid uutest mudelitest teada otse kauplustest või sõbralt - müügiedu tagas talk on the streets, mida nüüd saavutatakse hoopis sotsiaalmeedia abiga. Kuigi tänapäeval tundub uusimate ketsimudelite saamine küllaltki lihtne, siis usu või ära usu - ka praegusel ajalgi leidub niivõrd rariteetseid ketsipaare, et neid peavad aastaid taga otsima ka kõige suuremad ketsifanaatikud.

 

Limiteeritud koguses väljalasked on mitmete suurbrändide nagu Nike, Adidas, Reebok, Puma jne kaval turundustaktika ning nendele on lisandunud kõrgmoebrändide tohutult hinnalised ketsipaarid, mis sisaldavad krokodillinahka, kullast detaile või hoopis suurimate korvpalliässade autogramme. Tänu popkultuuri ja moemaailma põimumisele leiab tossupaare suurimate moebrändide lavashowdelt, maailmakuulsate ajakirjade esikaantelt ning staaride ja stiiliikoonide garderoobidest, tänu millele on nende populaarsus suurem kui eales varem. Ketsifännid seisavad tunde ja päevi järjekordades või reisivad maha tuhandeid kilomeetreid, et sellest maailmast samuti osa saada ning uusim Nike'i tossupaar oma kümnest tuhandest ketsist koosneva kollektsiooni vahele sokutada. Huvitav on aga see, et tihtilugu ei jõua need ketsid kunagi fänni jalgagi, vaid jäävad oranži karbi sisse "tolmu koguma", et need siis ühel hetkel dokumentaalfilmi võttegrupi ees korraks jälle karbist välja võtta.

 

Film "Ketsifännid" linastub Moekino raames 11. novembril kell 20.15 ja 16. novembril kell 20.00 kinos Kosmos IMAX.

Piletid ja lisainfo SIIT.

 
 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles